Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
Läst 1125 ggr
[Em_I_Am]
10

Heeelt OT- Vad tusan är det för medaljer?

Ja, vad är det för Medaljer som plötsligt trillar in de senaste dagarna när man tex söker, markerar bra inlägg osv? Vad ska man ha dom till?

Sophey
7

Det ar bara en kul grej som en uppmuntran

Medarbetare på matlust

Luisa
3

Ingen aning fick en nattuggla medalj igår och sedan en medalj för att jag hade kommenterat ett inlägg efter kl 00 :O

[Em_I_Am]
2

Ok. Tänkte om det va nåt i stil med guldpengarna.

Jag tror jag fått nio-tio stycken eller nåt redan. Blev så förvånad för jag har inte sett något anslag om det. Men jag har nog bara missat.

Roxie
3

Det är väl en kul grej, som visar hur mycket tid man slösar på iFokus ;)

// Sofia

[Em_I_Am]
2

OMG, måste genast stänga av datorn o visa att jag har ett riktigt liv ute i riktiga världen OskyldigFlört

Jo det är roligt. Kanske blir en ny mani. Samla Medaljer på iFokus. Kommer aldrig få tuppen dock. Förmodar att man får den om man är uppe o skriver tidigt. Jag är som hamstrarna. Nattaktiv Flört

Luisa
3

Vad ska man göra för att få fler Medaljer?

Hade ingen aning om att jag har skrivit över 1000 inlägg på iFokus :O trodde att jag skrivit max 500 :P

Wand
3

Tycker att medaljerna är lite jobbiga, de bara ploppar upp som hastigast när man gör ditt och datt. Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Em_I_Am]
0

Man ska nog göra olika för varje medalj skulle jag tro. Vissa går väl att gissa sig till. Nattugglan tex får man när man skriver efter kl 12 på natten osv.

Ja lite småjobbiga är dom, men det är kanske nu i början när de lättaste medaljerna kommer ganska tätt.

Luisa
0

Jag har 13 st :O

[Em_I_Am]
1

Bra jobbat där haha!

Lollypoppii
1

Haha skrev i en annan tråd att jag nt hade en aning om vad medalj var för något. 10 sekunder senare så kom det upp en ruta om att jag fått en medalj xD Skrev också om att jag nt fått Guldmynt på jätte länge. Precis när jag skickat inlägget så kunde jag trycka på guldmyntet ;P

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Lollypoppii
0

Kan ju tillägga att jag fick en medalj nyss när jag skickade inlägg #11…

har 7 Medaljer tydligen..

Sophey
0

Om du inte gillar nar medaljerna ploppar upp kan du stanga av dom. Du far fortfarande medaljerna men de ploppar inte upp och det kan du gora nasta gang du far en medalj.

Det star langst ner under all text "visa inte fler blabla"

Medarbetare på matlust

Sophey
0

Ga in pa dina Medaljer.
Klicka pa en av medaljerna du har.
Langst ner i popup-fonstret star det Visa inte popupen nar jag far fler medaljer
Klicka dar!

Du far fortfarnde Medaljer men du far inte popupen Glad

Medarbetare på matlust

Luisa
0

hur får man arkeologen och tiotaggaren? någon som fått dem?

Lollypoppii
0

jag är bara på fyrverkeriet ;P hur får man den? Har bara 7 medajler ^^

[Bibbo]
0

Fick precis en för att jag la in en bild i min kommentar :P hehe

Luisa
0

#17 den fick jag igår

Imasy
0

Jag skulle nog vilja påstå att medaljerna är som en form av statistik över ens personliga aktivitet på iFokus, fast i roligare format :)

Kanske kommer detta med medaljerna att vidareutvecklas i framtiden så man kan ha någon "nytta" av dem?

Sophey
0

Medarbetare på matlust

[Em_I_Am]
0

Ja det va lite så jag undrade också Imasy. För visst kom guldpengarna först o sen kom det info om vad man kan ha dom till.

Jag tycker det är lite roligt att här kommer lite nytt o så iaf. :)

Lollypoppii
0

Jag får typ aldrig Guldmynt! Skit tråkigt, jag som vill samla. Har typ bara fått 5 på 1 månad..

[Em_I_Am]
0

Jag får bara Guldmynt när jag laddar upp bilder. Letade jätte noga i flera veckor o fick inte ett enda. Men så fort jag började lägga till bilder i mitt album kom flera stycken. Taskigt som tusan är det :P Kanske kan ha med uppkopplingen att göra eller nåt?

Luisa
0

Jag får Guldmynt då och då, dock brukar jag få Guldmynt när jag loggas ut åå vad irriterande det är SkrikandesTungan ute

Har 88 just nuGuld i mun

[Em_I_Am]
0

Men ååå så orättvist! Jag är ju här i timmar varje dag o får ingenting knappt. Fick slita hårt för att ens kunna skrapa ihop till en bukett jag ville ge till en som gett mig flera. iFokus bojkottar mig Skrikandes

[Em_I_Am]
0

Haha nu fick jag ett bara för det Tungan ute

Luisa
0

#25 hoppas det går bättre i framiden ;)

Från början fattade jag inte vart Guldmynt rutan var, sen fick jag typ bara 1 varannan timme eller något men nu får jag lite då och då

Roonja
0
Turfaren
0

#19 Delvis kanske de fungerar som statistik, men en del verkar mer slumpartade, att man har gjort något en gång.

mocchino
0

#11 Haha precis när jag läst ditt inlägg om Guldmynt så lyckades jag knipa mitt första Guldmynt! ;D haha! Det finns aldrig där när jag minns att kolla! :P haha! Men nu äntligen! Wiieee nu har jag ETT Guldmynt! ;D Haha!

// Nathalie

AnnaCDSG
0

Fick precis nattugglan nu, har 14 Medaljer sammanlagt. Guldmynten minns jag inte exakt hur många de är, men några fler än 50 i alla fall.

mocchino
0

#31 Bara jag som hela tiden blir utan Guldmynt.. :( iFokus mobbar mig! :O Hahaha!

// Nathalie

AnnaCDSG
0

#32 Jag fick inte heller många i början när dom kom, men nu har jag nästan blivit bombaderad av mynt de senaste dagarna. xD Har säkert missat några också.. Oskyldig

Novis10
0

Jag fick inte heller så många mynt i början när de kom, men nu har jag massor kan man säga Tungan ute

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[Em_I_Am]
0

Jag får aldrig Guldmynt. Tror jag fått typ tre på hela tiden, fastän jag kollar noga jämt (man får vänta en liten stund för guldmyntet är typ det sista på sidan som laddas upp). Enda gången jag får några stycken är när jag laddar upp bilder i mitt album. När jag gjort det har jag iaf kunnat samla ihop till hela två blombuketter jag skänkt bort. Trist :S

Odette
1

Börjar nästan kännas som farmville på facebook.. never ening stooory hahaha. Men finns säkert de som tycker det är roligt med såna där irriterande upp-ploppande grejer ;)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Turfaren
1

#36 Det har jag visserligen aldrig spelat, men jag började fundera på vilken åldersgrupp man vänder sig till på iFokus. Många sajter har helt naturligt en betydande andel yngre bland medlemmarna, medan andra rimligen inte har det.

Missförstå inte detta. Jag är intresserad av hästar, och då accepterar jag gärna en utformning som också passar yngre användare, precis som att jag i stallet kan få hjälp av en tonåring. Resor är ett annat av mina intressen, men där har jag andra förväntningar på en webbsida.

Medaljerna ger intryck av att iFokus mer är tänkt som underhållning och tidsfördriv än platsen för mer seriösa sajter.