Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1864 ggr
[aammE]
2

Måste få tag på Tazzars!

Hon har min hamster, jag har testat att maila men får ej svar. :C Någon som har andra kontaktuppgiter till henne?

Frosstis
0

nej men lycka till att hitta henne ♥ men varför har hon din hamster?

[aammE]
0

#1 För hon mellanlandade hos henne, min hamster kommer från Finland.

Magda
0

är det -----> http://tazzar.blogspot.com/p/kontakt.html ? där står ett tele nr iaf..

[aammE]
0

#3 TACK! Ska smsa henne.

Frosstis
0

ring henne hellre..

Tazzar
0

Här är jag! Skrattande Du kan pm:a mig här.

Jag är urusel på att uppdatera hemsidor/bloggar, har varken samma mail eller nr nu. Måste fixa det där, någon gång. Skäms

[aammE]
0

#5 Nej, telefonfobi. Kan inte ens ringa läkaren om jag är sjuk.

#6 Åh, så bra! :D PMar direkt.

Tazzar
3

#7 Du också? Välkommen till klubben. Har aldrig kunnat prata i telefon med någon utanför familjen, SMS är en underbar uppfinning… Glad

[aammE]
2

#8 Japp, ganska besvärligt om någon blir sjuk då min sambo har samma problem. :P Fast ibland så tvångsringer jag ändå.

Lojs
0

Tur att det finns sms om inte annat. (Jag har med telefonfobi, men det har blivit mycket bättre på senare år, fast jag skulle nog fortfarande inte klara att ringa tandläkaren…)

Jag har med en hamster hos Tazzars, från Finland som vill hem till mig. Så om ni hittar transport, hojta gärna!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Magda
0

vad skönt att höra att man inte är ensam om att vara allergisk mot telefoner Oskyldig

Roonja
0

Lite OT: Det verkar vara många som är rädda för att prata i telefoner. Min kompis är det. Förstod henne först inte, det är ju superlätt men efter att  hon beskrivit det för mig, så förstod jag..lite! Oskyldig

mocchino
0

#12 Problemet ligger oftast inte i att prata i telefon utan att behöva ringa upp eller svara när nån man inte riktigt känner ringer.. När man väl svarat/ringt så brukar man kunna babbla på rätt bra. Eller det kanske bara är jag?! ;P Thihi!

Har haft precis samma problem men det har blivit bättre på "äldre" dar. ;)

Fast ibland kommer det tillbaka när det ringer från hemligt nummer och man inte vet vem det är på andra sidan.. :/

// Nathalie

Roonja
0

#13 Ja, det kan ju vara olika, för min kompis ville inte ringa alls, hon svarade inte i telefon eller ringder! Men då förstår jag. Gillar inte heller när någon ringer till mig och jag inte vet vem det är! Oskyldig

Tazzar
1

Ni ska veta hur skönt det känns att det här med telefonfobi är såpass vanligt! Visste inte det. Har kännt mig ganska ensam om problemet och skämts för det, mycket.

Själv kan jag inte ens tvångsringa. När jag var liten kunde jag svara, men inte ringa. Nu har det blivit värre, och jag kan inget av det, inte ens när någon annan svarar först och sedan ger mig luren.
De få gånger som jag ändå har fått luren och "måste" prata så har jag antingen blivit stum eller kunnat prata, men då flamsat omkring i övrigt. Tror jag tog upp en hamster en gång utan att tänka på det och sedan blivit förvånad över att jag hade en hamster i handen och stod i ett helt annat rum än buren fanns. Tungan ute Sedan när jag lagt på så glömmer jag bort nästan direkt vad samtalet handlade om och får ångest över om jag kanske sagt någonting knäppt, även om jag säkert inte har gjort det. ;)

#13 Det tror jag att det är många som tycker är obehagligt även om man inte har telefonfobi i övrigt. Glad När det gäller svårare telefonfobi så är min teori, i alla fall om jag får ta utifrån mig själv, att allt plötsligt hänger på rösten. Man ser inte den man pratar med och man blir plötsligt rädd att låta arg eller verka allmänt förvirrad.
Dessutom kan man inte, som i SMS eller mail, i lugn och ro läsa igenom sin text och se om det låter bra, utan i tal har man en viss tid på sig, och sagt är sagt och det kan man inte ändra på på samma sätt. Då blir man överbelastad av "osynliga" intryck, och allt blir plötsligt jättejobbigt.
Men så är ju alla olika också. Glad

#10 Vad bra, jag skickar ett PM till dig!

Michaela-N
0

Känns ju lite som om det saknas en Telefonfobi iFokus Flört

UlrikaD
0

#16 Tror nog det finns under psykologi eller ångestsjukdomar om man söker lite.Flört

Tazzar
0

#16 Det finns Social fobi iFokus, då jag har fått lära mig att telefonfobi är en slags social fobi. Glad Men det har säkert diskuterats även på psykologi och ångestsjukdomar, kanske även på bokstavsfolk. Själv har jag aldrig testat att söka, men nu blev man lite nyfiken. ;D

UlrikaD
2

#18 Äsch, jobbigt att söka. Lättare att stänga av telefonen.Skrattande