Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1868 ggr
Lojs
1

Jean x Sambuca

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag/inatt är Jean planerad att föda, hon är inte jättetjock, så jag tror inte det blir många bebisar, men hon är klart dräktig i alla fall.

Jean är brunörad silvergrå dominant spot LH. Sambuca är silvergrå umb LH.

Båda bär på rödögt och Sambuca bär på brunörat så det kan bli många olika varianter av silvergrå i kullen. Båda kan även vara crémebärare, så det kan kanske även bli crémevarianter, till exempel offwhite eller sobel. Jean är rex, så om Sambo bär på rex kan det bli små krullisar med.

Båda föräldrarna har ett härligt temperament och är i alla fall i mina ögon riktigt snygga (Sambo har vunnit både i pet och standard på utställning, så vissa håller med mig om honom i alla fall), så jag tror på riktigt lovande ungar i den här kullen! Sambucas förra kull blev otroligt lugna, sociala och med fina huvuden, så man får väl se om det blir liknande i den här kullen.

Jag har tyvärr ingen ny bild på Jean, så det får bli bra med den här.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och på Sambo har jag inga riktigt bra bilder alls, så det får vara den här sötbilden.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Novis10
0

Då får vi hålla tummarna för bebbar då :D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Magda
0

åå vad kul att hon är dräktig Kyss håller tummarna att allt går bra, och blivande föräldrarna är så otroligt söta Skrattande

Lojs
1

Jag hoppas på någon variant av umb ds till mig. =)

Medis på akvariefisk.

Frosstis
0

gud vad gullig jean var! jag blev helt kääär ♥

Lojs
0

Nu har hon fått sina små, jag var precis och tittade till henne och då låg hon där med en hel hög små under sig! Jag såg minst 4-5 stycken, men jag hade väldigt dålig vinkel så jag har noll koll på om det var alla eller hur många fler det var.

Medis på akvariefisk.

Magda
0

åååååå grattis!! så kul att det blev ett gäng SkrattandeKyss nu är man ju nyfiken på vad det blir för några små.. en dryg väntan tills de växt till sig *s* Skrattande

UlrikaD
0

Grattis, grattis!!

Mormor, morfar, farmor och farfar står upp och hurrar och skickar en bukett persilja på posten!Skrattande

Lojs
0

#8 Tack! Egentligen är ju det här din kull, det är ju du som har planerat den åt mig. ;)

Medis på akvariefisk.

UlrikaD
0

#9 Nöjer mig med att få se superfina bilder sen.Skrattande

Roxie
0

Åh grattis! :D Båda är så fina!

// Sofia

goldenhamsters
0

Grattis till kullen! Åh jag älskar Sambucas huvud, så nallebjörnaktigt Kyss.

Mvh Alicia.

fannytomen
0

Något nytt? Skrattande Finns det en creme så är jag helt klart intresserad! Kan jag tinga en redan nu och sedan välja vilken när dem blir lite äldre? Glad

Lojs
1

#13 Det som är nytt är väl att de är 7 stycken. 1 är mörk med kindteckningar, antagligen någon silvergrå variant. Resten är ljusare, 2 har röda ögon tror jag.

Jag har redan en köpare uppsatt på créme/offwhite om det blir någon sådan, jag tror vi får avvakta lite och se vad det blir av kullen.

Medis på akvariefisk.

HamsterMarie
0

så fina!

Bruden-Mbuti
0

Grattis

intresant parning

Novis10
0

Grattis!!!! Skrattande

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

fannytomen
0

#14 Så kul! Grattis Skrattande

Okej, låter jättebra! Glad

Charlie2006
0

Grattis Skrattande. Båda två är riktigt söta och fina. Kyss

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Lojs
1

Jag satt och studerade de små en stund innan.
Det är en som är väldigt ljus, ingen aning om färgen ännu.
Två ds honor som har mörk grundfärg, men de är så fläckiga att det är svårt att se hur mörk grundfärgen är.
Det är en unge som är mörk med kindteckningar som sagt.
Det är ytterligare en ds som jag tyckte mig se en rad spenar på, hon är ljusare och rödögd.
Sedan är det två ungar till med "mellanljus" färg som inte ser fläckiga ut.

Men var är min fläckiga kille som jag har beställt? :P

Medis på akvariefisk.

Roxie
0

Den som är mörk med kindteckningar är säkert en silvergrå umb :) Det är ju så läckert!
Ska bli kul att se vad resten är för några :)

// Sofia

Magda
0

åh så spännande!!

Lojs
2

Några i kullen är rex! =) Alla 3 som är ds ser ut att vara rex.

Jag funderar på om den mörkaste inte är nf, den ser väldigt brun ut. En är väldigt rödbrunaktig, om jag inte trodde mest på silvervarianter i den här kullen så skulle jag gissa på att den är rost.

Ska bli spännande att se vad färgerna utvecklar sig till!

Medis på akvariefisk.

ElinJL
0

Åå, vilken spännande kull! :D

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

Lojs
2

#24 Ja, verkligen. Tänk om man kunde behålla allihop. ;)

Medis på akvariefisk.

ElinJL
0

Haha, ja :P

/Elin 

Lojs
0

För några timmar sedan så ville Jean väldigt gärna gå ut i hagen (hon stod och klättrade mot väggen på samla-lådan jättelänge medan jag pysslade med andra burar) och när hon var ute så passade jag på att sitta en lång stund och studera hennes små bebisar som kröp runt i sitt bo.

Det här är vad jag gissar på nu, jag kan inte riktigt se umb eller inte umb på alla ännu:
- Normalfärgad, hane
- Rost umb, hane
- Rödögd silvergrå/cinnamon (rödögt unge, vet inte om det är med eller utan silver), dominant spot, rex, hane
- Normalfärgad/silvergrå (vet inte vilket ännu), dominant spot, rex, hona
- Normalfärgad/silvergrå (vet inte vilket ännu), dominant spot, rex, hona
- Brunörad sobel, vet ej kön (jag gissar på färgen, hen är ljust kolabrun utan kindteckningar, med svarta ögon
- Rödögd silvergrå/cinnamon, hane

Även könen är tveksamma än så länge!

Medis på akvariefisk.

Lojs
0

Just det, kanske ska skriva vilka som går att tinga. ;) Alla utom de båda rödögda går att tinga än så länge. Ds-hanen ska jag behålla och den andra hanen går till en annan person här på forumet.

Medis på akvariefisk.

ElinJL
0

Kan inte du lägga upp bilder? :D

/Elin 

UlrikaD
0

#29 De är inte gamla nog att fotas ännu:)

ElinJL
0

Jaså, hur gamla är dom då? :)

/Elin 

Lojs
0

#31 Runt två veckor, när de har öppnat ögonen.

Medis på akvariefisk.

ElinJL
0

Okej :)

/Elin 

Magda
1

#32 ooo de börjar närma sig den åldern nu… snälla bebbar skynda å öppna ögonen! jag vill dreggla över fler små sötbollar Kyss

Magda
2

13 dagar nu! Kyss öppna ögonen snälla småttingar Flört

Lojs
0

Inte riktigt alla ögon är öppna ännu, jag får se om det blir bilder idag eller imorgon.

De har i alla fall fått sitt tema. De är Eragon-kullen, döpta efter namn i Arvtagaren-serien, där Eragon är huvudpersonen. Jag tyckte det passade bra nu när sista boken i serien är nyligen utkommen och den är hur bra som helst, precis som de andra! Ingen i kullen fick dock heta Eragon, då hade det verkat som att han var huvudpersonen i kullen. ;)

Namn

Kön

Färg/teckning

Hårlag

Brom

Hane

Normalfärgad

LH

Thorn

Hane

Brunörad sobel?

LH, rex

Glaedr

Hane

Cinnamon?, dom. spot

LH, rex

Stannar

Roran

Hane

Rödögd silvergrå? (umb bö?)

LH

Tingad

Nasuada

Hona

Rost umb

LH

Saphira

Hona

Silvergrå?, dom. spot (stor)

LH, rex

Arya

Hona

Silvergrå?, dom spot (liten)

LH, rex

Medis på akvariefisk.

fannytomen
0

Är så himla nyfiken! Vill se bilder nu nu nu OskyldigSkrattande

Frosstis
0

vill se bilder :D villl ha rost, Silvergrå?, dom spot (liten) hehe ♥ fast får ju inte för mina föräldrar såklart -.-

fannytomen
0

Kan du inte lägga upp några bilder? Skrattande

Lojs
0

Bildtråden finns här, men det vet redan Fannytomen. ;)

Medis på akvariefisk.

fannytomen
0

#40 Ja, jag var visst lite väl ivrig! Flört