Är det normalt...?
Är det normalt att hamstrar byter färg? min roborovski byter färg nästan hela tiden. Hon kan bli lurvigare,tunnare i pälsen,bli ljusare eller gråare.
Är det normalt? :)
Kan det inte vara vinterpäls som kommer och går?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Roborovski ska inte bytta färg.
Tror det kan ha med hennes kost att göra. Har du sandbad (med chinchillasand) till hamstern?, får honn undulatfrön (en del av basfodret ska bestå av undulatfrön, vilket hjälper pälsen oxå).
Sen är ju roborovski flerfärgad i sin päls. Har sandfärg på översidan, och grå färg som "underpäls".
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#1 ja det skulle kunna vara vinterpälsen,men hon byter ganska ofta.
#2 jag har sandbad med chinchillasand! undulat frön får hon också! hon får grönsaker varje dag och så har hin sitt bas,torrfoder. Jag är ganska ordentlig med vad hon får i sig!
Ska bara tilläga att roborovski inte bytter till vinterpäls. ;)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
mörker å ljus påverkar pälsen.
står de mörkt utan dagsljus får de en blekare färg, står de så de har tillgång till dagsljus då behåller de sin riktiga färg.
så fick jag det förklarat av en uppfödare när jag var på g att skaffa robbar för nåt år sen.
#5 Vad häftigt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
5# Det kan nog varit därför hon var så ljus när jag köpte henne ;) nu är hon lite mörkare och gråare :) Bra info!
Tack för alla svar! :')