Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 751 ggr
Tamara87
0

Hon gnager sig ur buren!

Vi har en dunabur till vår Filippa, och i den finns ett litet hål där vattenflaskan ska in. Nu har hon börjat gnaga som tokig runt hålet och har redan gnagt bort en massa plast!

Från början hade vi vattenflaskan på insidan av buren, men när hon hittade hålet flyttade vi ut den till utsidan igen. Tyvärr hjälper det inte så mycket, för hon gnager fortfarande.

Har ni några tips för vad man kan göra? Vi tänkte först gnida in runt hålet med lite citron så hon undviker det, men vi vill ju inte att hon ska få i sig det och bli skadad.

Royalz
0

Det är tyvärr nackdelen med duna burar att hamstrarna gnager sönder burarna där vattenflaskan ska sitta.

Tamara87
0

Finns det något man kan göra åt det?

Royalz
0

Man kan sätta fast en skruv i hålet med en större platta på insdan av buren för då kan dom inte gnaga :)

Frosstis
0

jag hade ett sånt hål men jag hade ingenting att fästa vattenflaskan i så att den satt fast, så jag tog en tjock tejp och lade på båda sidor så han itne kunde bita, men sedan innan jag skaffade SAMLA lådan så satte jag vattenflaskan där ändå och han bet lite, men jag satte tejp runt vattenflaskan ändå så han inte kunde bita, haha.

så tejp är det som gäller här hemma!

undrar btw hur det gick :)

tråden är ju gammal så ;)