Kan dom bli rädda för katter?
Heej :D Idag när jag kom in på mitt rum med popcorn i handen så låg det något lurvigt bredvid buren… Hade inte tänt ljuset så kunde inte se men trodde det var nåt jag slängt på golvet men när jag tände lampan låg det en stor och fet katt bredvid buren!!!Snacka om jag blev rädd!! Vi shasade ut den men jag vet inte hur länge den varigt där inne…När katten var borta kom båda hamstrarnaa: ut och kraffsade på Buren för att typ säga "Dkta dig för den där pälsbollen!! Den kommer äta upp dig!! "Kan dom bli rädda av ´det? Kanske en konstig fråga men vill inte dom ska typ få en hjärtattack xD
hade de varit rädda hade de inte kommit fram så tidigt.
hamstrar är nyfikna och blir inte rädda för nåt i sin trygga miljö i första taget.
ska mycket till innan de blir så rädda att de dör av skräck
Tack :D blev ju lite orolig… Den kanske hade legat där i flera timmar och stirrat :O
Jag har både katter, hundar och hamstrar. Mina hampisar har inte bara fått uppleva ögon som stirrar utan även glada hundsvansar som viftar och slår på deras burar. Precis som #1 skriver så är (i alla fall tama) hamstrar ena modiga små rackare. Ibland känns det som att mina mest har tittat tillbaka, och tänkt att de där stora bara är knäppa, som de håller på. 
Ska man vara orolig över vad som kan hända om katten kommer i närheten av hamsterburarna så är det mer om hamstrarna bor i gallerbur, katten är busig och får tag på, och skadar, hamstrarna med klorna genom gallret om de av nyfikenhet kommer för nära.
Eller tvärt om att hamstern biter kattens tass eller nos, och såret kanske blir allvarligt infekterat.
Sedan får man tänka på att varken hamstrar eller katter skadar, eller stirrar (skrämmer) på varandra, av elakhet.
Det bara kan bli så, och då är det vi människor som får skydda dem.
Har också både katt o hamster. Hamstern har aldrig varit rädd för katten. Har gallerbur. Lärde katten att man inte får lägga tassen mot buren (för bådas bästa) Varje gång han lyfte tassen mot gallret så ''slog'' jag ner den o han lärde sig tillslut. Nu brukar katten ligga bredvid buren eller sitta o titta på hamstern. Hamstern bryr sig inte ett dugg. Han går runt o så som vanligt, kanske kommer fram till gallret mot katten lite men inget mer. Hade hamstern innan katten flyttade in. Hamstern har Aldrig varit rädd,blivit stressad eller något sånt från katten. Det är faktist mer katten som är rädd för hamstern (:
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
jag har en hund och en hamster, min hamster är inte alls rädd för min hund alfons. alfons har skällt, viftat svansen på buren osv. han är inte alls rädd, han har t.o.m klättrat på alfons rygg, haha! fast då var det alfons som itne gillade det.
så jag tror inte att hamstrarna var rädd för katten alls.
Hahahahhahahahahha xD Katt rädd för hamster xD
ok :D Tack :P
Har både katt och hamster. Inne i buren kollar bara min hamster förvånat på katten :P men i bollen stelnar min hampis och leker staty :P
(katten har knappt bott hos mig i 2 veckor)
Mer min katt som är rädd för hamstrarna isåfall, fast här hålls intresset på mössen, från katternas håll. ;) Visst kan hamstrar bli rädda för katter, har ingen tvekan om det, både min nya hamster som kom igår och den som kom idag är rätt rädda för katterna (brukar alltid vilja intrudecera katt så fort det går, då hamstern kommer stöta ihop med en av katterna för eller senare, vill säga nästan första gången den kommer springa lös i mitt rum.), men det kommer gå över rätt snart.
Därimot hund är mina hamstrar livrädda för, ta bara Ginova som känner lukten så fort en hund kommer innanför yttedörren, sen är hon rätt stel tills hunden åker hem igen, stakarn :/, då brukar hon få komma ner i källaren, med en av katterna brevid sig, då blir hon lugn.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
kan även lägga till att när jag åkte bort en gång i en vecka så lämnade jag min hamster hos min kompis som hade katter, då blev Puff nog ganska rädd för att katterna försökte ta han hela tiden så då låtsades han att han var död när katterna kom nära.. Hihi smart han är