KH elr KH
Har en liten hamster kille på snart ett år men har fortfarande inte kommit underfund med om han är en korthårig hamster eller helt enkelt en långhårig hamster med dålig päls längd då han har små toffsar bakom öronen som min andra korthåriga hamster inte har? han har även några längre strån på bakdelen men det syns knappt, så är lite osäker men tänkte att det kanske kunde vara någon här som kunde hjälpa mig?
Här är nog den bästa bilden jag kunde hitta där man kan se de lite längre stråna, man ser dem inte jätte tydligt men lite ser man iallafall
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
dålig lh.
är du säker på att han är en han å inte en hon?
endel kh med lh anlaget kan som gamla helt plötsligt få en massa långa fjun här å där.
åldern och hormonsförändringen spelar ett spratt å det händer mysko saker med bla pälsen.
Jodå är helt bombsäker på att han är en hane.
Oki visste inte att pälsen kunde ändras beroende på ålder :) Så kan han vara en dålig LH eller en KH hamster med anlag för LH?
Flingans Qito The Legend
om han var kh förut å de långa stråna kommit nu då är han en kh med lh anlaget.
har han alltid sett ut sådär då är han en dålig lh.
Okej tack så mycket
Vet igentligen inte så mycket om hans gener då han är en zoo hamster men nu vet jag kanske lite mer om honom iallafall 
Flingans Qito The Legend
jag har tom haft gamlingar som fått krusig päls när de närmat sej två år.
det är nog nån näringsbrist som spökar.
som ni kanske sett på tv så finns det fattiga barn i afrika med ljust el rött hår. det beror på undernäring,näringsbrist.
så är det med många gamla hamstrar också nåt blir fel i deras näringsupptagningsförmåga och bla pälsen kan ändras.
hellre en förändrad päls än att de har ont nånstans.
lite kul att få en ny hamster som man inte förväntat sej
Han är en ju inte speciellt gammal men han har haft lite svårt att gå upp i vikt, det är inte det att han inte får mat utan snarare att han samlar mer mat en vad han äter :) Han hade rymt idag och min mamma hittade honom sittandes i skåpet med all hamster mat haha 
Så jag vet inte om det kan ha och göra med att han är lite tunn men tror snarare på dem andra två alternativen 
Flingans Qito The Legend