Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3014 ggr
Frosstis
0

använda cola-flaskor som rör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

undrar om man kan använda tomma flaskor och klippa bort där vid korken och botten och använda som rör i buren, eller kan hamstern skada sig på kanterna? har jätte många rör som jag kan använda isf ;) (håller inte hårt på bilden, det ser bara ut så hehe)

Luckysoul
0

Jag använder Pringlesrören som rör, men jag vet inte om man kan använda flaskor.

Amun-Ra
0

Pringless rören går bra men, rör från limsa och vishy burkar är inget att rekomendera då de kan skada sig på dem i värsta fall..

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Wand
0

Det känns som att kanterna borde bli för vassa på colaflaskorna när man klipper bort ändarna. Så det tror jag inte är så bra, möjligtvis om du kan täcka med någon form av "list" (fast något mer hälsosamt då, såklart).

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Magda
0

om man har en cola flaska och sen klär med tyg invändigt och runt kanterna som i den här tråden ------->

http://rattor.ifokus.se/discussions/4e62512288f472489600675e-pysseltips-inredning

så borde det väl kunna bli jättefina hamster rör?

Candela
0

Man kan sandpappra/fila kanterna. Jag gjorde det nyligen till ett hål i ett lock (mest av estetiska skäl) Det blev ganska mjukt faktiskt. Men använd ett grovt sandpapper.

Hanna
0

Vågar man ha plast i buren hos hamstrar? Jag har ju själv inga gnagare, men äter dem inte upp det?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Wand
0

#6 Jag upplever inte att mina hamstrar gnager på plasten alls. Har plastlådor som sandlådor till dem, de har aldrig ens försökt gnaga på dem. 
Gerbilerna däremot, där är en plastgrej uppäten på inte lång tid.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Hanna
0

#7 Gerbiler vet jag gnagar, för det har systern. Men visste inte om det var samma med hamstrar. Mina reptiler gnagar ju inte precis. Flört

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Frosstis
0

jaha okej :) tack för svaren. men om man tar t.ex silvertejp eller något och lindar runt kanterna? min hamster är inte mycket till att gnaga på grejer. haha. han kanske inte tillhöör sorten, "gnagare"? haha!

Candela
0

Min hamster gnager gärna på plast, men egentligen tror jag itne det är någon fara. Brukar hitta "plast-spånet" bland sågspånen. Eller ja, hon gnager bara på vissa saker. Sandburken har klarat sig fint hitills.

[Bibbo]
0

Jag tror faktiskt att man kan det , men då får det inte finnas vassa kanter man får väl slipa ner kanterna eller något sånt :S

Frosstis
0

okejj :D