Hur mycket sover era hamstrar per dygn?
Hej!
Jag har en fråga om hamstrars sömnvanor. Min hamster sover i princip hela tiden känns det som. Vaknar vid 21-22 på kvällen och sover igen vid 6-tiden på morgonen. Jag vet att hamstrar är nattdjur men hur mycket sover era hamstrar ungefär?
Det är lite olika. Mina två äldre, Smiley och Ocean, sover nästan hela tiden då jag är vaken. Om jag inte slinker ner med något gott då, då blir det minsann spring i benen.
Så vet inte hur mycket de är vakna på natten, eftersom att jag sover då.
Mina två yngre, Asmund och framförallt Lofy, är vakna lite hela tiden dygnet runt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Min hamster har inga fasta rutiner, dock är han nog som aktivast på natten ;)
Men det är inte alls ovanligt att han är vaken mitt på dagen och han är ofta framme och äter osv. :)
ETernity och Tom vaknar vid 18-20 tiden. Ella vaknar vid 21-22 tiden. De brukar sova på morgonen med, så vet inte riktigt när de går och lägger sig.
Men de brukar alla vakna en liten stund på dagen och göra ett toabesök och knapra på lite mat.
Mvh Alicia.
Mina vaknar lite olika mellan 18-22. Sen är de vakna nästan hela natten, vissa ända fram tills kl 7 på morgonen.
// Sofia
Nu på vintern så brukar mina vakna vid 16.30-18.00 tiden,och gå och lägga sig ungefär kl.06.00-08.30
~Djuren ger din själ en kick~
Frigg vaknar vid 16-17 men hon kan vara vaken små stunder under dagen, resten vaknar 6-8 och är uppe så länge jag är uppe (går och lägger mig vid 2-3), dom sover elrfall när jag går upp vid halv 6. ;)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
min hamster sova lite för mkt, tkr jag. skulle hellre vilja att han var uppe när jag var uppe, fast då tkr jag synd om han för att han itne har ngt att göra.
men han somnar väl halv sju/6 elr nåt på morgonen och vaknar typ 22/23.. :/