Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1981 ggr
MimmiSötiz
0

Diarré,kiss? :O

Jo,det är ¨så att min vintervita dvärghamster på ca 3 månader har kiss (eller om det är bajs) Alldelles runt rumpan.Det kan ju varit diarré tänker jag,för hon fick smaka på ny mat för 2 dagar sedan ungefär,och hon kanske blev lite orolig i magen eftersom hon råkade få ganska mycket mat från början..SkämsMen det kan ju också varit att hon kissar/bajsar i sitt rör,så kisset sugs upp av pälsen.Men det tror jag inte,för hon använder knappt det,och sover alltid i sitt trähus med toapapper som bomaterial.Rynkar på näsan

Hon är pigg och glad som vanligt,hon äter och dricker,hon vill gärna komma upp och leka och hon verkar som vanligt.Jag försökte tvätta bort det mesta med lite tops med ljummet vatten på. OskyldigMen det är inte mycket,och Wt tail drabbar väl endast guldar om jag minns rätt? :O

Vad kan det vara?

~Djuren ger din själ en kick~

Roxie
0

Troligtvis är det maten som gjort henne orolig i magen. Gå tillbaka till den gamla maten, och skulle det fortfarande inte gå över så bör du nog kontakta veterinär, så det inte är något fel i magen på henne.

// Sofia

MimmiSötiz
0

#1 Jag ska övergå till den gamla maten,och även tvätta bort bajset.OskyldigBlir det inte bättre inom ca 2 dagar kontaktar jag vet.

~Djuren ger din själ en kick~

Roxie
0

Ett till tips är att städa helt rent i buren. Skura rent allt. Använd gärna bakteriedödande medel för att få bort eventuella bakterier.

// Sofia