Behöver lite hjälp ang. kön..
Visst jag kan det där med kön på hane och hona.. Men nu blir jag så kluven.. Det står totalt still i skallen på mig..
Idag när jag pysslade med mina hampisar så tyckte jag det var väldigt konstigt att 2 av dom inte fått sina testiklar "synliga".. Ja jag kan inte förklara på ett bättre sett.. Min hane som är född i aug. har ju klart och tydligt en hanes bakdel, hmm även detta låter galet.. Men han är 100% hane iaf.. Och min ena hona som är född i juli är 100% hona..
Men dessa 2 jag är kluven ang. är födda i september.. Och dom ser ut som hanar till storleken, (honor blir ju större) men var är deras testiklar?? 
Ush och jösses..
Visst kanske inte så farligt om det skulle vara honor.. Kan ju alltid jaga rätt på hane/ar då.. Men det är ju namnen jag hänger upp mig på.. Hmm Pelle och Fluff.. Urgh passar ju inte till små damer, och dom lyssnar ju till namnen.. *host*
Är det dvärg eller guld?
// Sofia
Det är guldisar..
Testiklarna syns redan vid 3 veckors ålder.
Man kan också se skillnad genom att kolla avstånden mellan könsöppningarna.
Längre avstånd, hane.
Kortare avstånd, hona.
// Sofia
Ja det vet jag.. Men jag blir ändå kluven, då avstånden ser precis lika ut som på min hane.. 
Hmm måste undersökas igen.. Ah ush..
lägg upp bild annars.
// Sofia
Det finns fall där testiklarna inte hamnat i pungen alls utan förblir nedanför buken. Tyvärr kan man inte avla på dessa eftersom en guldhona inte kommer att aceptera en sådan hande då honan anser att han inte har några bra gener att komma med och det brukar ofta sluta med att den stackars glapphanen får rejält med kokt stryk. Man brukar kalla hingstar vars testiklar inte faller ner i pungen som de ska, till glapp hingastar. Så man kan kanske skoja och kalla en sådan guld hane för glapphane.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#6 Tror dock inte så är fallet här. Sannolikheten att båda två är hanar som testiklarna inte har fallit ner på är inte stor.
// Sofia
Det kan inte vara så att de bara drar ihop dem? De syns dåligt ibland om de inte är avslappnade, men det borde du ändå se om hamstern är ute och promenerar och liknande. För då är de ju avslappnade iaf..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#7 Ja om det är fråga om båda, så har jag svårt att tro att båda skulle ha haft oturen att bli glapp hanar! Det börjar låta lite som om de ev är honor eller så drar de in testiklarna när hon tar upp och kollar dem. Vissa hanar kan faktist göra det efter som de är rädda om sina juveler… Men det låter lite som att de faktist kan ev vara 2 honor hon har.
Ja hmm det hela är ett mysterium..
Då storleksmässigt så är dom som hanar.. Och när dom rör sig vanligt i buren så ser det ut som hanar.. Kollade precis dom i sina burar.. Fluff är en Lh så det är lite lite svårare där, men Peller är helsvart Kh så där ser det ut som en hane..
Ska ta ut dom och kolla igen.. Stackars små hehe.. Dom måste tro att jag e knäpp..
Men det finns ju små honor också så de kanske bara är mindre i storleken ? ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Pelle är enligt vad jag kan se på min lilla mini-pc en pojke :)
Båda två är hanar helt 100% :)
// Sofia
Ja även om hans testiklar inte syns lika tydligt om dina andra hanars så ser du ju att "snorren" sitter i samma höjd som på de andra killarna. Honans könsöppning sitter mycket längre ner mot analöppningen :)
Ja det var just det jag hängde upp mig på hehe.. Öppningarnas avstånd.. Men ja då döljer lilla Pelle dom riktigt VÄL då hehe.. Lilla busen.. Och gillade inte alls att man fotade hans kön på det visat.. Det är därför han spretar 31 med benen.. Men han fick mycket kel efter och då blev han glad..
#15 Ja, det där är en kille som är extremt rädd över sina juveler! Hahaha
Ja de är hanar båda två, man ser ju Pelles lilla snopp 
_