Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 845 ggr
kaizoR
0

Söker choklad hane...

Som vill dejta min fina dove ba ds tjej! Glad

Sjumilaskogens Adri heter hon och är efter Torulf (silverchoklad lh) och Mystiq (svart ba ds lh). Hon föddes 17 juli vilket gör henne 4 månader och tre dagar nu.

Hon har vart ute till salu, men efter 1 vecka lämnades hon tillbaka och nu släpper jag henne inte igen.
Det kändes alltför tomt utan min lilla tös!
Eftersom att jag gillar hennes många olika personliga sidor (sprallig, nyfiken, busig, mysig och kelgo) kombinerat med en riktigt fin långhårskvalité, så har jag bestämt att hon förmodligen kommer att gå i avel.

Jag önskar para henne så att ungarna föds runt veckan innan julafton (v. 50) eller som en start på det nya året (v. 1-10).

Ett måste: är en frisk och kry hamster med stamtavla eftersom att hennes bakgrund är relativt okänd. Ju äldre dess då bättre.

Jag önskar: att hanen är av färgen choklad och av hårlaget långhår. Satin, rex och dominant spot är ett stort plus! Glad

Som riktlinjer: vill jag att han är lugn och harmonisk, mer utav det lugna hållet, för att balansera upp för Adris enorma energi.

Skicka gärna PM och berätta vart du bor, lite om dig själv och lite om din hamster. Skrattande

DSC00788

kaizoR
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Jag är i super fin form, visst Kajsa?"

kaizoR
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Titta nu, ser du vad fint mitt band är?" Skrattande

Roxie
0

Vill bara säga det, att ds+ds ska inte kombineras då det är letalt i homozygot form. Så du har koll på det :)

// Sofia

kaizoR
0

#3 Smart smart smart! Märks att man har blivit lite ringrostig nu på senaste tiden. Glad Tack för påminnelsen!

Bruden-Mbuti
0

jag har wichita från ulrika.

han är choklad ba kh. reggad i shf.

har lh anlaget.

lh har jag en oreggad dove som skulle passa bra då han inte är tecknad.

köpt privat så info finns bara om föräldrarnas färger.

har också en nf lh från sulfidas. reggad i shf. andy skulle gilla att få åka på friarstråt.Skrattande

Roxie
0

Kan ju tillägga att Andys kullsyster som jag behöll tog Cert på senaste utställningen, hennes dotter Earthpea också som även hon är uppfödd av mig ;)

// Sofia

kaizoR
0

Ja, det börjar ju bli dags snart Glad Andy ligger etta på dejtlistan då! Ingen annan kandidat?
Annars får jag nog be om lov för att låna honom Glad

Bruden-Mbuti
0

säg bara till så kommer han gärna över och gör sitt jobb Tungan ute