Nät till akvarium?
Hejhej!
Har en fråga.
Ni som har akvarium, vart brukar ni köpa nät?
Jag har hört om granngården men finns ingen sån i Göteborg.
Något annat ställe ni kan tipsa om?
Vår järnhandel har minknät/fyrkantsnät vilket är jättebra.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Jag hittade mitt nät till gerbilernas akvarium på Djurmagazinet, har de inte hemma så kanske de kan beställa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej tack så mycket.
1# Ja bra tänkt! Kan ju kolla runt i järnia och lite sådana butiker :) Tack för tipset!
2# Okej, synd bara att Djurmagazinet inte finns i Göteborg :( Blir en väldigt lång väg att åka. Finns egentligen inte så många bra djuraffärer i Göteborg vilket är väldigt konstigt egentligen :o
#4 Ok tack för svaret!
Får ta en sväng och kolla runt lite :) får hoppas man hittar det någonstans.
Det gör du säkert. Gå in där dom har bygg-grejjer så brukar dom ha.
Jag har köpt mitt på hornbach.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#6 Ok ska kolla!
#7 Ok, i Göteborg eller utanför? :)
#8 Hornbach ligger på backaplan.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#9 Ah! Vad bra, det är ju inte alls långt då :) Tack för tipset!
Finns ju olika masktäthet även på fyrkantsnät. Jag har lite restbitar efter att vi gjorde ny kaninhage i sommras men det är 2*2 cm och det är väl för stora maskor?
#11 Ja det är tyvärr lite stort :/ De kan rymma på hål större än 1cm, i vissa fall även 1cm tror jag?
Inte 100 på det men vet att det ska vara högst 1cm iaf :)

Jag har 2x2cm till alla mina burar, funkar hur bra som helst.
I Göteborg finns fyrkantsnät på Hornbach, Bauhaus, ÖoB ibland, Granngården i Kungälv. Coop byggvaruhus ibland också.
#13 Ok då. Ja jag är inget direkt proffs på nät ;) haha. Vet bara att min är en duktig liten rymmare. Men det är väl de flesta hamstrar.
Vad bra! Får se om jag hittar något i stan eller påväg in först om inte det så får man väll ta sig en sväng mot Backaplan eller dyl :)