Amaretto X Gilbert
Även Amaretto, b.ö silvergrå umb LH och Gilbertgold, rost LH var ute och slarvade inatt.
Gilbert är ju efter underbara Maj och Mazarin och jag vill gärna fortsätta att ha en linje med de djuren bakåt.
Tre av Amarettos syskon har vunnit priser på olika utställningar, bl.a Midori BIR-1 junior, Cointreu BIS-2 på SM och Sambuca vann sin standardklass. Alla tre med cert. Hoppas bebisarna kan föra detta vidare.
Med denna parningen så har jag en liten baktanke att jag hoppas att jag kan få tillbaka lite b.ö sobel. Vi får väl se om det dyker upp någonting om 16 dagar helt enkelt.
Amaretto är från min uppfödning.
Här är Amaretto och jag vet inte om hon ser lite småsur ut för att Gilbert har dreglat henne under hakan eller för att jag delade på dem.

Och här har vi Gilbert, världens största (och då menar jag största!) gosetroll!
Svårt att dela med sig av honom till Amaretto, man vill ju pussa på honom själv ju.
Gilbert kommer från Sulfidas uppfödning och jag har i min tur fött upp Gilberts föräldrar, så det var ju bara givet att sötnos skulle komma till mig.

Åh, ska det bli släktingar! De här bebisarna kommer säkert bli hur snygga som helst! *Tipsar alla som vill ha en utställningshamster*
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Japp, nu ska vi köra släktträff!
Har planer för syrran som är silvergrå umb också, men hon har inte varit lika intresserad.

Amaretto är helt övertygad om att hon är dräktig. Hur jag vet det?
Tja, stackars Gilbert får uppdrag på uppdrag i hamster-rummet. Så här låter det:
Men Gilbert, soffan kan ju inte stå där, det borde du ju fatta själv. Och gardinerna, vad har jag sagt om gardiner??? Att det inte är någon idé om du bara käkar upp dem hela tiden.
Och huset, skämtar du, ska jag komma in genom det hålet sen tror du? Varpå Gilbert stammar lite: men gumman varför skulle du inte få plats?
För att jag kommer att bli tjock, tjock, tjock och du kommer bara att ha din vanliga vikt och svassa in och ut som om livet var hur lätt som helt.
Karlslok!! Den som enda hade en ensam lya mitt ute i skogen utan grannar, utan sambo, utan husdjur, och vete fasen inte utan barn också!
Men, jag tycker inte du ser tjock ut älskling
NÄHÄ!!!!!! Det säger du nu ja, men det blir nog annat ljud i skällan, jag har allt hört om hur de andra "fruarna" haft det. Legat i sina bon och läst den senaste romanen medans karlarna är ute och jagar solrosfrön och gud vet vad för andra nötter.
Men du..älsklingsgumman…mitt allt..mitt ljus i mörkret….
Hmmph, vad vill du?!
Du glömmer en liten sak nu, jag möblerar ju bara om för att du ska ha det så bra som möjligt. Vi är ju solitära ju, så vi behöver inte bo tillsammans, så du ska få vara alldeles ifred och inte behöva se mig alls om du inte vill.
Men va?? Ska du lämna mig? För vem då? Du gör mig med barn och sen drar du??? Nu ringer jag fasimig djurskyddsföreningen och hör sen!
Får väl säga att jag tyckte det var dags att tassa ut ur hamsterrummet igen medans jag fortfarande hade livhanken i behåll.
Återkommer när de har lugnat ner sig lite. Men misstänkt bebis alltså:)

Inte lätt att vara tjej alla gånger.
Denna kull ska bli spännande :) Jättesnygga föräldrar

#8 Tack så mycket:)
Tycker Amaretto ser märkbart "knölig" ut. Men vågar inte hoppas förrän på onsdag.
#9 Håller tummarna :)
Gilbert var ju fruktansvärt söt :D och såklart fröken också :)

Tackar:)
Pussa Gilbert från gammelmatte, och hälsa att jag gärna kommer och tittar på hans fina barn sen :)
// Sofia

#13 Kan ju inte pussa på några hampisar nu ju:(
Vill ju inte att de ska bli förkylda.
Nej just satan! Pussa när du blivit frisk :)
// Sofia

Självklart!

Nu är det nystädat och fint i buren ifall Amaretta tänker få några bebisar på onsdag.
Jaså nu vankas det snart smått ser jag.. de får man ju inte missa i såna fall *bänkar mig redan nu*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Oh, spännande med små Gilbertisar! :D
// Sofia

Såg den här tråden och tänke: Ja det är onsdag idag! :D Men nej det är det ju inte! :( Dumma! Tycker att ungarna borde vara 4,5v typ precis NU!!! Jag vill ha en mini gibbe!!! (lyckas ALLTID skriva gubbe istället för gibbe! Haha! Varje gång! Haha!)
// Nathalie
Hållar tummarna för små bebbar 
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Denna tösen verkar ha tvärlurat mig och det har nog även hennes syster Noire gjort. Men det är bara att prova igen.
Men nä! :P Här har man gått och väntat! 
// Sofia

Nej, vad tråkigt!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#23 Jag lovar att den där Gilbert kör med blanka skott bara för att få komma till flera gånger! 
// Nathalie

Ja, det var ju lite trist måste jag erkänna.
#26 Det har jag inga som helst tvivel på att det är så det ligger till!
nämen vilken filur han är, lurig en.
hota med att gör han inte bra ifrån sej nu så är det sista gången han får träffa kvinns. då kanske det tar fyr.
tråkigt att båda tjejerna gick tomma.

Får vänta en liten stund till på mina b.ö soblar.
Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge.

Jag svär på att mina honor tittar på klockan och håller ut så länge som möjligt.
Kl 12 på natten passade inte, kl 01 passaden inte heller. kl 02 inte att tänka på. Men nu när klockan snart är 4 på natten då var det tjosan, hejsan med en gång.
Gilbert ser lite dubbelt för han var ganska trött, men när han insåg att det var för ett gott syfte så vaknade han till.
Nu hoppas jag verkligen att det tar sig den här gången!!
Alla tummar och tassar hålls här hemma. 
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
jaha så du har också nattsuddare.
hoppas det tog nu.
Håller tummarna att det tar sig denna gången. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#33 Mellan 3-5 på natten tror jag de flesta av mina parningar ägt rum. Vad det nu ska vara bra för.

Så Amaretto, och även Noire med för den delen. Nu har jag spanat in syrra Curia som bor hos Monica och hon är jäääkligt snygg.
Så ni förstår attt nu får ni avla era (marsvins?) gener vidare helt enkelt.
Och Brorsan Sambo hos Lojs gör ju inte direkt dåligt ifrån sig. Och Kaluha som bor hos Amun-Ra i Finland har ju också fixat smått.
Så jag säger ju som alla hamstermammor säger.
De behöver ju natuuuurligtvis inte skaffa beibsar om nu absolut inte vill.
Men titta bara på de andra så fina de är.
Vill du verkligen att din mamma ska vara den enda utan dessa bebisar:(
Tänkte testa om lite skuldkänsla funkar även på hampisar. Brukar ju funka från vanliga föräldrar till vanliga bran. Värt ett försök:)
Annars kör vi vår vanliga deal. Massa god mat till de blivande mammorna, sen till bebisarna. Och glöm för allt i världen inte att mata överbefälhavaren här hemma med massa got mat.
Utan mat….stannar Ulrika. Det är inget bra.
Är det någon redan nu som vet att de är just intresserade av en svart skp LH hon så går det bra att kontakt mig via pm.
Annars kommer bilder så snart de vill vara med.
Men aj!! Får man verkligen spela paintboll när man inte öppnat ögonen ännu?
Seriously, I´m outta here, over and out!