Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 2799 ggr
[baby_cuddles]
0

Vattenflaska till Duna bur.. Var tusan??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som sagt så har jag vattenflaske problem Obestämd En av min Duna burar hade ingen flaska när jag plockade fram den.. och nu har jag haft sedan där flyttade in en hamster i den, så här att jag har fått tejpa flaskan.. Men! Nu ger jag upp.. Jag får sätta dit ny tejp minst 3 ggr om dagen.. För den bara trillar av.. Blir tokig! Skrikandes

Har letat i flera dagar på nätet efter en speciell flaska som jag verkligen tycker om.. Men jag kan omöjligt hitta såna..

Om det är så att såna inte finns och få tag på.. Har någon tips om hur jag kan få flaskan till att bli kvar (ej med tejp då).. Och jag kan inte hänga den i gallret heller.. Och göra hål i överdelen går nog inte.. Obestämd

Här är en bild på flask hållaren.. Det är den jag är ute efter..

JohannaEkroth
0

Har du en borrmaskin. Borra två små hål på ovansidan av buren och fäst en ögla av ståltråd däri. Det klarar biffen! Flört

Jag har borrat sådan hål på en av mina dunaburar, den andra borrade jag hål i på sidan av locket för att kunna hänga ett hus på väggen. Använd inte en borr som har en pigg längst fram, utan en vanlig universalborr och så borrar du utan att trycka hårt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

UlrikaD
0

Du har gallertak antar jag? De vanliga vita ståltrådarna som kommer med flaskan, sätt ihop två sådana runt flaskan så når de upp att fästas i gallret på taket.

[baby_cuddles]
0

#1 Oki tack för tipset.. Jag hade inte en aning om vad menade när det gällde borren hehe.. Men frågade min sambo och han förstod direkt.. Skrattande Tur och ha en "gubbe" ibland.. Ska se imorgon om det funkar..

#2 Ja det har jag.. Nja det går inte då jag öppnar gallret på den sidan flaskan sitter.. Det så kallade låset sitter samma sidan.. För annars hade flaskan varit in mot väggen.. Och fäster jag det i gallret så kan jag ju inte öppna utan att ta bort flaskan *suck*.. Obestämd

UlrikaD
0

Självhäftande kardborreband då? Då fäster på buren och sen har du ett runt flaskan, och trycker fast. Sitter riktigt bra faktiskt.

[baby_cuddles]
0

Ja det hade kanske vatt nått.. Glad Det måste jag se om jag få tag på, i denna håla jag bor hehe

[aammE]
0

Jag har satt en självhäftande buntbandshållare på var sida av flaskan och sedan dragit ett snöre bakom flaskan från den ena till den andra. Det går att lyfta av smidigt så man kan byta vatten utan problem.

UlrikaD
0

#5 Det brukar finnas på sybehörsavdelningen i affären.