Ny med hamster
Hej!
Jag köpte en hamster idag. Guldhamster. Och det är min första. Så jag skulle vara väldigt tacksam över tips mm :D
Han verkar vara pigg och är ute och springer i buren i alla fall!
Det är väldigt svårt att bara spontant komma med tips, men kolla runt här på sajten så kommer du lära dig allt du behöver veta i stort sett!
Grattis till första hamstern. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
vilken färg och kön? :D
grattis :) jag har också en hamster, han är vit :P (offwhite) om du vill kan du gärna mejla mgi <3
Jag vet inte vad hans färg heter.. Men han är brun över huvudet och bakdelen. Sen är han vit på resten av kroppen! Haha :D
lägg in en bild!! lägg in en bild!! lägg in en bild!! *hoppar som en barnunge*
Ser ut som en KH, bandad normalfärgad :) Söt hamster :)
Mvh Alicia.
Jag är inte världsmästare men jag tror det är en choklad skp KH? Om du inte vet vad skp betyder så är det skäldpadd och KH är korthårig medans LH är långhårig :)
Korthårig bandad ser det ut som iallafall men färgen har jag inte en blekaste aning….
// Julia
Måste inte det inte vara vit helt runt för att det ska vara bandad? o.O fick för mig att det stod så någonstans
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Aha så det är bandad 
Han ser fin ut :)
Såg ett annat inlägg om bandade. När det är streck över bandet så heter det ''brutet bandad''
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Det är en normalfärgad i och med att han har kindteckningar, hätta och mörk tippning.
Det är sällan bandade hamstrar har ett band som går helt och hållet runt, oftast är bandet lite brutet.
Så där väldigt säker på att din hamster är KH, bandad, normalfärgad :)
Mvh Alicia.
goldenhamsters: vad betyder bandad?
#14 De har ett vitt band runt magen, som du ser. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
en söt normalfärgad bandad korthårig guldhamster är det du har.
den kan också vara dominant spot.
#15 jaha okej :)
Nu ser jag att han även är normalfärgad mörk. Han har så märk hätta och kindteckningar, och svarta ögonringar. Såp KH, bandad, normalfärgad mörk är han :)
Mvh Alicia.