Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3559 ggr
Magda
0

växter hos hamstern?

kan man sätta Växter hos hamstern?

har ju akvarie till henne och det skulle vara så snyggt.. ätbara Växter menar jag då..

vad kan de äta för några egentligen? ampel-lilja? det är väl den som katter kan äta, har jag för mig iaf.. har haft lite till mössen och de tyckte att det var jättekul att misshandla och äta växter Oskyldig kanske kan vara en bra hobby för hamster med?

[dynamitella]
0

Min direkta tanke var ju kattgräs :) Men prova inte förens någon som provat säger att det är okej.

Sådde en hel låda med kattgräs till min låne-katt som jag passade under ett halvår :) Han bodde praktiskt taget i lådan tills allt var slut.

Magda
0

hmmm kattgräs.. brukar inte det vara havre eller nått sånt? fast det kanske är ngt speciellt till kattgräs.. men man borde ju iallafall kunna grodda hennes fröblandning och låta de växa upp lite, det borde hon ju kunna äta lika bra som att äta groddarna..

Charlie2006
0

Exempel, kattgräs och persilja kan dom äta.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[dynamitella]
0

#2 Jo, innerkornshavre, står det på paketen.

Så länge du vet att det inte är giftigt eller skadligt på annat sätt, så prova på :)

Novis10
0

Sedan så kan man plantera själv. Det var någon här på iFokus som tagit olika frön ur hamsterblandningen som såg ut att växa och planterade dem. Då får man ju fram ätliga Växter av olika slag ;)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

fannytomen
0

Vilken intressant diskussion! Skrattande

Jag tänkte med på persilja, det gillade mina hamstrar. Men det kan inte vara skadligt i förstor mängd?

Hur är det med groddar av olika slag? Tex alfa-alfa groddar? Glad

Magda
0

jag tänkte prova att så en låda med undulatfrö blandning.. det kan väl inte bli farliga Växter av det? eftersom de äter fröna menar jag..

sen finns det ju massa krukväxter som är ätliga

dessa går ju bra till möss ----> http://mus.ifokus.se/discussions/4ecd2ae7d4ebea4b30004e0c-vilka-vaxter-gar-att-ha#discussions-3

men jag vet inte om hamstrar kan äta samma?

jollycox
1

I denna tråd har jag lagt upp bilder på fröna från hamsterns fröblandning som jag sått och hur det såg ut när det vuxit upp. Tar man från fröblandningen vet man ju att det inte är något farligt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin