Blekt toalettpapper.
Hej!
Jag har tänkt ge min lilla kille något roligt material att boa sig i och tänkte då riva lite toalettpapper, men det vi har hemma är Edet Soft - sån toalettpapper som är kritvitt och "mjukt". Det jag undrar är om det är okej att använda det?
På förpackningen till pappret står det att det är miljövänlig blekning (jag tänkte främst på kemikalier osv?).
Går det att använda eller bör jag köpa annat?
Är inte alla toalettpapper blekta :S Undrar om dom inte är det mer eller mindre men jag kan ha väldigt fel..
Funkar utmärkt ;)
// Sofia
Kan jag använda det till honom då tror du? :) Jag vill inte att han så få i sig något dumt.
Roxie: Vad bra! ^^
Annas kan man köpa de vita servetterna på ikea. Man får typ 50 eller 100 st för 10 kr
Oj, ja, det var billigt!
Vad använder ni er av för material att boa i? Varierar ni?
#1 Nej inte alla men de flesta :) Jag köper Euroshopers toa och hushållspapper, båda oblekta och väldigt billigt.
#6 Jag använder euroshopers hushållspapper till min att boa med :)
Köper Eldorados ofärgade toapapper, klarar mig på 8 rullar ca 1 månad med de hamstrar jag har.
Kostar typ 12 kr för 8 rullar.
Ja Eldorados finns med ja. Det använder jag ofta med :) Jättebilligt och bra!
Ja, jag har också Eldorados ^^
Då ska jag ut och kika sen efter Eldorado och Euroshopper, jag har ju bara en kille så 8 rullar lär ju räcka ett bra tag åt honom :)
Jag brukar köpa 3-packs hushållsrullar från ÖoB. Jättestora rullar med sjutk mycket papper på. Det kostar lite mer än eldorados, men det räcker bannemej hur länge som helst (jag har 25 hamstrar)
// Sofia