Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 1689 ggr
[Em_I_Am]
1

Nytt foto på Blixten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog nya kort på Blixten som från början såg ut att vara Mandarin Pearl då hon va helt vit med bara svagt orange på ryggen. Hon byter färg och nu är hon så här mörk. Förmodligen är hon Agouti Mandarin (men jag har frågat på Svenska Hamsterföreningens forum om hjälp med färgen). Men i mina ögon är hon världens finaste iallafall och framförallt den mysigaste hamster jag någonsin varit i kontakt med <3

Lollypoppii
0

Aww skiit söt ju! :)

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

[Em_I_Am]
0

Blixten (som döptes av sonen när vi trodde hon va en pojke) tackar så mycket ;)

Är helt kär i henne. Kan gå runt med henne länge länge o hon bara sitter i min hand o nästan somnar, för att i nästa stund ge järnet o sprudla av lycka när hon släpps ner på golvet. Hela tiden kommer hon springande till oss för att få prata lite o sen sticker hon ut på äventyr igen.

Frosstis
0

naw jag vill ha precis en sån hamster!

fast lite gulare bara ♥

UlrikaD
0

Vilken sötnos!Kyss

[Em_I_Am]
0

Tack :D Har fått svar nu att hon är en "bra" Agouti Mandarin från Flingans som själv avlar på Mandarin. *superstolt matte* haha.

[Em_I_Am]
0

Efter mycket funderande har jag beslutat mig för att ta en till kull på sötnöten Blixten. Jag har nu börjat leta efter en lämplig hane. Att han är lugn, trevlig och social är ett absolut krav, givetvis också att han är frisk.

Krångligare blir det när jag kommer till vilken färgkombo jag vill använda.

Jag vill gärna försöka föra Blixtens braiga mandarinfärg vidare då hon är Agouti Mandarin utan att vara för tippad. Hon är därför inte så brun som Agouti Mandarin lätt verkar bli. Kombon Agouti + Agouti Mandarin kan vara det vettigaste valet om jag vill avla vidare o försöka bibehålla en bra mandarinfärg tänker jag. Men den kan även bara resultera i att mina mandariner blir sådär mörka och stickelhåriga som jag vill försöka undvika.

Sapphire + Agouti Mandarin ger lite mer utfall och mer utrymme för mig att välja om jag kommer vilja behålla o avla vidare. Men det är inte heller säkert och den kombon kanske inte gör ett skit för den snygga agouti mandarin jag försöker föra vidare. Blähä vad svårt det ska vara!