vilken är din drömhamster?
hej! :)
hur är din dröm hamster? ja vill ha en dvärg (har en guldis nu men tror att dvärg är min favorit ändå.. :P)
min dröm är:
- dvärghamster
- en riktig mandarin, men en riktigt mörk gul rand på ryggen
- en kelsjuk hamster som älskar att bli klappad och kliad på magen och ryggen och huvudet
- en hamster som sitter stilla och om man säger att det är ok att springa så gör den det.
- om man t.ex sätter sig på golvet med hampisen så försöker den inte smita utan klättra på mig
- HON ska vilja sitta på min mage och sitta där och bli klappad medans jag tittar på typ tv
- om man släpper HENNE på t.ex sängen så springer hon bara på mitten av den och inte på kanterna
- kunna sitta och titta vid bordet när jag äter
- kunna släppa henne på golvet så följer hon efter mig
- vara dagvaken (vakna kl 10 på morgonen och somna 10 på kvällen) eller vakna när man är vid buren
- kunna sitta vid skrivbordet när ag är på datorn
- springa till en och gå upp på handen när man sätter ner handen i buren
- älska att bli kliad och vara en riktig kelgris (som jag sagt)
om jag hade en sån här hamster skulle jag definitivt avla på den!
vilken är din drömhamster? :)
Min drömhamster är två kelsjuka dvärghamstrar som är dagsvakna och tycker om mig
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Min drömhamster är en riktigt mörk mandarin i rasen Campell, och som är bara allmänt gosig :D
Min drömhamster är en choklad LH satin och/eller sobel LH satin, med lång och fin päls, i samma storlek som min Smiley ungefär. Gulligt nallebjörnshuvud med såklart! Och så gärna lika kelsjuk och mysig som min Lofty, fast vuxen och lugn. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Då får jag väl säga att jag redan har min/mina drömhamster/trar här hemma. Specielt:
Juno
Perfekt sobel färg (enligt min mening), kompakt i sin kropp, lagom stor och väldigt vackert huvud. Det är pga henne som jag börjar gilla sobel färgen. :)
Sen har vi Ginova som är även hon är en drömhamster
, rätt stor (ca 220-230 gram) vilket gillas, min favoritfärg (sobel bö), lugnare hamster är svårt att hitta, med en personlighet som ellerfall inte jag hittar över allt.
Men en mink hona, med kompakt kropp, med en bra tyngd i, vackert huvud och en temprament som heter duga skulle jag inte tackat nej till. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Har redan mina drömmar! 
Japp samma här har mina drömhamstrar här hemma!
Särskilt min lilla Amber Offwhite Långhår. Visserligen har hon inte min favvofärg men tempramentet är svårt att slå. Man kan göra allt med henne: Sitta i soffan i flera timmar och hon sitter där och tittar i min famn. Sprattlar aldrig när man håller henne. Amber min lilla Prinsessa! :)
aw vilka söta hamstrar ni har hemma♥
självklart är ju min hamster också en riktigt drömhamster, bara att han inte vill sitta still och sover jääätemkt men ändå . haha !
och ändå är han 1 år, ganska gammal men pigg när man väl har uppe han!
Mina drömhamstrar kommer från Klanen Dubbel…Men även från dessa linjer, zdart X Sanorra stepps linjen,Leo Leonardo linjen, Dalton linjen, zshezz linjen och ingmar immanuel linjen. Hamstrar från dessa linjer är rena drömhamstrar både när det gäller utssende och temperamen…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
En LH, rex, satin, ds, normalfärgad guldhamster vill jag ha! En kraftig hona på 210 gram. Hon ska vara exakt som min hamster Ella i temperamentet, och lika bra pälsad :) Enda nackdelen med den hamstern skulle väl vara att det skulle vara jobbigt att skriva vad hon har för färg, tecken och hårlag ;P
Som dvärghamster får det bli rysk vintervit, mandarin agouti pearl :)
Mvh Alicia.
#9 Aa, Dubbel klanen känner man igen. Man kan inte missta sig på en sådan hamster. Underbart utreensde har dem helt klart! :D
#10 ungefär sån dvärghamster vill jag ha, haha :)
Jag har en sådan dvärghamster har jag fast hon är Agouti Mandarin, hon ska paras med en sapphire pearl kille. där kan det bli Agouti Mandarin Pearl, kul, kul! :)
vet ni någon bra sida där man kan lära sig färger? :)
#13 Är du seriös Ronja!? :O När då? Om det är om ett par månader är jag så gärna högst upp på kölistan :D
Mvh Alicia.
#15 Jajjamennsan jag e seriös! :) Goldens Alldagliga Aggda Agouti Mandarin och Roslagens Nimbus Sapphire Pearl ska paras om 3 och en halv månad och då kan det bli Agouti mandarin Pearl, ja! :)
De hamstrar jag redan har är underbara och jag skulle inte vilja byta ut någon av dom mot en ny.
En dröm jag har är dock en choklad d.s. rex satin LH guld. Har även varit förtjust i b.ö. sobel länge så en sån vill jag också ha i framtiden. I temperamentet får de gärna vara sociala, nyfikna, lugna och snälla myshamstrar. :')
#15 Alltså hemma hos mig! gå in på min hemsida för att se info om parningen! :D