Tema: Bäbisar
Heii vill se era små hamster bebisar :)
Bomba in med BILDER nu <3!
#7 nämen gud vad söta små bebbar ♥
#8 Tack :)
#2 Åh, så sött! :)
#18 Kunde du ta upp de redan vid 5 dagar?
#20 Ja, gnuggade händerna i sågspånet, & Liebe litar på mig, så det gick bra.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
underbart söt hamster på den sista bilden! Vad är det för "ras"? :P alltså färg…
#21 Vad bra att det gick bra :)
Underbart söta bebisar!
Tänk dock på att man ej ska fota/filma bebisar som inte öppnat ögonen.
// Sofia
#25 Japp, det är en offwhite, korthår :)
// Sofia
#24 Utan blixt går det väl bra?
#26 okej tack så mycket :D
trodde väl att han var det ;)
Det handlar inte om att fota med eller utan blixt. Det handlar om att man stör mamman och hennes ungar.
När de är så små, och inte har öppnat ögonen, är de så otroligt viktigt att inget går fel. Att ta ungarna från mamman, eller mamman från ungarna för att fota dem är en helt onödig grej som kan orsaka att man förlorar hela kullen.
// Sofia
Ja, fast nu så var denna hona en som verkligen litade på mig, och hon var med hela tiden. :)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Min hona var likadan som #31.
#32 Nej, det spelar ingen roll om hamstern litar på dig eller inte. Man ska inte röra hamsterns ungar. en hamster kan inte komma undan sina ingstingter! Hamstern blir lätt stressad och kan döda ungarna.
Så även om hamstern litar på dig ska man inte röra eller fota ungar som är yngre än 2 veckor!
#34 Det var ju lite smått skumt att höra, då många gör så.
#35 Till en början när jag inte visste rörde jag också på ungarna i tidig ålder. Jag miste faktist en hel kull på grund av det. Alla gör ju fel någon gång, jag blev tillsagd och efter det har jag inte rört ungarna innan 14 dagar. :)
Måste hålla med #36 på denna punkt nu. Jag gjorde oxå som Roonja förut och även om man känner honan så blir honan en helt annan hamster som precis varit dräktig med alla hormoner och sånt. Om man jämför med de personer som aldrig rör sina bebisar förens vid 2 veckors ålder och de som rör bebisarna innan så har de som inte rör bebisarna faktiskt fler överlevande bebisar om det inte dyker upp något sjukdom i kull som svällmage som jag fick :/
SHF har ju en regel på att man inte ska röra bebisarna innan de är 2 veckor och den regel kom ju inte upp från ingenstans.
Känns lite sådär som att varför ska man röra bebisarna när de är under 14 dagar om de ändå inte kommer komma ihåg det? Och det blir inte till någon fördel att göra det.
Lite OT då, men jag tror faktiskt på det att man inte ska röra bebisarna. Det gjorde jg inte förut, men det gör jag nu.
Mvh Alicia.
Jag rörde inte ungarna innan dem var 16 dagar tror jag. Den här kan inte ha varit så mycket yngre än det.
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
här kommer ngr gamla bebbar 
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Jättesöta allihop!
Men jag blir lite brydd över ett par bilder. Ni med dvärghamsterbebisar som har tagit bilder på dom när de är väldigt små annat än i buren. Varför gör ni så? Vet ni inte attt man inte ska röra dom? Dumt att riskera livet på de små liven i onödan :(
#42 Ska och ska, det är ju upp till var och en om man vill fota å peta innan de öppnat ögonen.
Anyway, lite OT.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#43 Ja visst är det upp till var och en, men det är ju ens eget fel om man förlorar kullen!
#41 Supersöta bebisar, älskar färgerna!
Min allra första kull.

Och fulsöta Eternity

Mvh Alicia.
#45 Nämen så underbara! :D
litet gäng :)
###
neva masquerade
angående er diskution om att hålla på med små ungar.
att kolla till dom utan beröring räknar jag som träning inför den kommande beröringen.
har de levt i 2v utan att nån tittat till dom blir de lätt skräckslagna av att helt plötsligt kommer en främling och lyfter upp dom.
tittar man in i boet då har de känt lukten av mej på nära håll.
så allt är en tolkningsfråga av ord och dess betydelse.
självklart ska man inte hålla på å lyfta på dom innan de själva börjar knata runt. det mår de inte bra av och de är mkt infektionskänsliga som små . handhygien är viktigt.
#48 Jag följer i alla fall reglerna….Jag tänker inte bryta mot dem, det jag har fått lära mig är att man inte SKA röra dem innan dem är 2 veckor och så får det förbli! Jag kommer aldrig röra dem innan dem är 2 veckor. Sen får ni göra som ni vill. Alltså det är vad jag har fått lära mig! Jag vill inte låta uppnosig, men det är bara så att jag vill följa det…
jag bryter inte heller mot några regler.
månar om djuren och ser till att mor å ungarna mår bra.
att titta in i boet har sina fördelar.
bla:
att lyfta på huset och kolla så de växer bra el ser ut som russin ger mej en vink om mamman behöver ett annat mattillskott, mer komplement, fuktigare Foder etc än det hon då har.
fota brukar jag till 90% vänta med tills de är mer än 2v.

###
neva masquerade
#50 ja, alltså jag menade inte dig på det viset, jag menar dem som lyfter upp ungarna vid första veckan eller lite mer……visst jag tittar också till ungarna för att se hurdem mår men jag pillar inte på dem det minsta! vid 12-13 dagar kan jag titta kön eller färger liteslarvit men jag rör dem inte tidigare.
Supersöt bebis det där!
#51 Söt sobel bebis. älskar den färgen! :)