Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1189 ggr
oasisisola
0

undrar om avel

Heej!!! Jag och min kompis kanske ska börja avla och vill hjärna ha lite tipps skriv allt ni vetGlad

mjuhm
0

Klicka här & gå till fliken "Första kullen".

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Lollypoppii
0

Tycker den sidan är väldigt bra!  du måste trycka på avel i spalten till vänster ;P jag och min kompis har planerat på att starta hamseruppfödning i något halvår så vi har läst hur mkt fakta som helst, räknat ur priset på vad allt kan kosta och kollat i affärer :P

http://skargardenshamstrar.se/wordpress/?page_id=55

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

mjuhm
0

Fast är det dvärg eller guld ni ska föda upp? För sidan jag länkade är väl mest tillängnad åt dvärghamstrar.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Lollypoppii
0

den jag länkade är mest för guldhamstrar xD

[Jessica_91]
1

Ett tips är att ni inte köper era hamstrar från djuraffär om ni ska avla, som ni skrev i en annan tråd. De flesta djuraffärsdjur kommer från grossister som massavlar djur och risken är stor att ni får djur som är besläktade, även om de kommer från olika affärer.

Bäst är om ni hittar en bra uppfödare som kan hjälpa er med snälla och friska hamstrar som passar bra för avelGlad

oasisisola
0

#2 nehe ska du det visste jag inte;)

#1 tack ska kolla lite

#5 mm det ska vi nog göra

Cool

Lollypoppii
0

wtf, visste nt att du gjort tråden (jag är kompisen ^^) HAHAHAH okey fick lite ryck ;*

Lollypoppii
0

iaf, vi ska föda upp guldhamstrar

oasisisola
0

hahahahah

Roxie
2

Det är inte bara att "föda upp" det är otroligt mycket kunskap man bör ha innan man ger sig in i aveln.
Bara för att hamstrar är små djur innerbär det inte att man kan para dem hej vilt.

Börja med att skaffa en guldhamster, och lär er hur djuret fungerar. Hur beteendet är osv.
Sen läs på om avel, genetik, sjukdomar och ärftlighet.

Att "börja föda upp" är inte så BARA. Det är inget man gör av ren impuls.

// Sofia

Lollypoppii
0

#10 jag har haft två guldhamstrar, har en nu som är ca 2,5 år och min gamla bebis blev 3 år. Båda hanar. Vi har läst och trixat med detta i över ett halvår. Vet att det är mycket ansvar och tålamod i det hela. Vi hade tänkt att börja med en kull, blir vi lätt av med ungarna och om det hela fungerar så börjar vi ''på riktigt'' men om det blir svårt och träligt så kanske vi inte fortsätter utan sköter om resten av kullen och så.

HamsterMarie
0

* Läs på aaallt!

* Hur gamla är hamstrarna? Varifrån kommer de?

* En bra sida, http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/avel-1920373

Lollypoppii
0

#12 japp Guldisar blir det, på något sätt så tycker jag mer om dem, men har absolut inget emot dvärghamstrarna (: har redan kollat den sidan men kan kika igen :)

oasisisola
0

tack alla för svaren ska plugga på lite extra

Glad