Två norrländska chokladpraliner
I förrgår fick jag äntligen hem mina efterlängtade Odettebarn - Exentrion's Fnisselin och Exentrion's Gintaro Exclusive. Det var en lång väntan men helt klart värt det!
Fnisselin är den som är mest framåt och äventyrslysten, men samtidigt väldigt lugn och trygg i sig själv, inte den som stressar upp sig i onödan direkt. Gintaro är lite mer försiktig och lugnare men har ändå en hel del spring i benen när han väl kommit upp ur buren och verkar vara en väldigt mysig nallebjörn. Dom är ljuvliga båda två! 
Bilder finns såklart! Först några bilder på Fnisselin, som är en choklad bandad satin KH hona, född 2010-10-17. Hon är halvsyster till min Emulion.
"Hej, nya matte! Är det så du ser ut? Får jag komma ut på bus nu då?!"

Undersöker sitt nya hem..

Söta rumpestumpen 

"Hade du bara vaniljsand? Jag ville ju ha choklad."

Hon verkligen älskar det där röret. Springer igenom det lite då och då varje gång hon är vaken. ^^

"Wiiie… En utväg!"

Sen Gintaro. Han är en choklad rex LH hane, född 2010-11-01. Han var helt utslagen efter den långa resan och ville bara sova nästan hela kvällen när han och Fnisselin hade kommit hit, så det blev inte många bilder denna gången, men man ser ju hur han ser ut i alla fall.
Sötaste lilla chokladlammet.. 

Jag älskar hans runda lilla ansikte, och det är så kul att han är rex. Har aldrig haft någon lockig plutt innan. ^^

Hitta hamstern! 

Hans frisyr är ju snygg också. 

Sen blev det inga fler bilder på honom. Men det ska inte dröja alls länge innan det kommer fler bilder på honom och Fnissgurkan. 
Sötgurkorna
Spencer hälsar till alla halvsyskon, helsyskon o vad de nu mer kan finnas för släktingar
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Åh, syrran! Vad lika de är.
Var verkligen dags att du fick en liten krullis också!

jag har också en hamster som är choklad bandad satin KH. fast min är en hane
Aaaw.. vilka fina bilder du fått på dem. Å kommentaren "har du bara vanilj Sand.. jag som ville ha choklad" var ju klockren :D
De ser iaf ut att ha klarat resan fint, skööönt. Äntligen är dom hemma säg 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#5 Mäh, så gjorde hon aldrig på mig?! Dumma dig att smaka så gott 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#6 Haha, hon gjorde det idag igen.. :') Men jag kom på att det kanske är andra hamstrar hon smakar på. Jag hade haft Hardy i handen innan jag tog upp henne idag. Igår minns jag inte men det är mycket möjligt att jag hade hållit på med någon annan hampis då också. 
Här kommer iaf några bilder på Gintaro! Fnisselin-bilder kommer om en stund. Först måste jag ut med hundarna på kvälls/nattpromenad. 

Men ååh.. vilka bilder du fått på dem! 
Hur kul som helst att se vad de har för sig, Fnisselin är ju helt galet söt på de två sista bilderna. Man ser verkligen hennes personlighet skina igenom de varma ögonen, den där fromma vakna blicken 
Å Gintaro, kan verkligen inte välja vilken bild jag tyckte mest om.. han är underbar på alla! Jäsiken vilken päls- är man verkligen så hemmablind att man inte tänker på sånt när man har dem hos sig själv? Knappt sett det förrän jag ser honom nu hihi.
(å vilka roliga leksaker dom fått!) 
_
#9 Tack :D Ja, jag gillar också dom två sista bilderna på Fnisselin.. Hon sitter nästan aldrig stilla så det är svårt att få såna bilder på henne, men ibland lyckas man. ^^
Gintaros päls är ju otrolig.
Jag tycker det är kul att jämföra honom med Hardy, dom är ju födda samma dag, men Gintaro har nog mer än dubbelt så mycket päls. Hardy har bara två små tofsar på baken än så länge, men han kanske tar igen det när dom blivit äldre, det vet man ju aldrig. ^^
Så jäkla söta! klockrena bilder! :D
// Sofia
Söta rumpestumpan bilden fick mig att skratta gott! Den var både söt o kul! Fnisselin är en helt sjukt bedårande flicka. Jag har en liten förkärlek till choklad korthår satiner när det kommer till choklad.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Någon som vet hur det är när dom stoppar in sånt mos i kindpåsarna? Borde inte det klibba fast? Tänkte på att man ska ju inte ge banan ifall dom stoppar det i kindpåsarna, fast banan är ju klibbare än mos, men ändå. Kan dom rengöra kindpåsen lite själva på nåt sätt? Annars ligger väl lite smulor av moset kvar? 
Hemlagad kall potatismos skulle jag säga att inte det är några problem så länge potatismoset är potatismos och inte löst som pure Potatismos som är lös som pure (Nästan som velling) är ofta klibbigt. Men ordentlig potatismos stelnar en aning när det är kall och inte alls kladdig eller klibbig. Jag e utbildad kock så jag borde veta.
Så du kan lugnt ge kall potatimos åt dem så länge potatismoset är okryddat och osaltat.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Men jisses så sött!
Matglad tös det där, hiva in bara. Brorsan vinkar och beklagar sig för hans matte kan minsann inte filma honom. Han vill byta.
#17 Vad bra, då behöver jag inte oroa mig. Tack för svar. 
#18 Ja, hon är nog den matgladaste av mina hamstrar efter Cookie. Fnisselin vinkar tillbaka och hälsar att om Fuhrions matte behöver hamstervakt någon gång så kan Fuhrion få komma hit och bo granne med henne, så kan hennes matte filma honom också. 
Åååh va söt!! Man ser hur hon sitter och lystrar hela tiden.. nom nom.. lyssna.. nom nom.. äh jag har inte tid med det här - propp propp…
_
Hahaha ja du har ju rätt.. va roligt det såg ut! Blev ju tvungen att titta på den en gång till 
_
fnisselin, vilket sött namn! (gammal tråd, i know)

Haha! Skrattar åt mig själv som sitter och ser bilden på den bandade chokladen och tänker: "Fan vad snyggt! Såna måste jag ju göra!" för att sedan inse att jag alldeles nyss för 5min satt och kela med en! Haha! Stackars lilla Kanelis som blev bortglömd så där fort! ;P haha!
// Nathalie
Bara kul att tråden blev puttad, bilderna är ju så söta ^^
_