550L akvarium
Jag är en sån person som gillar att kolla runt lite på blocket (men köper alldrig där) Jag hittade ett 550L akvarium , man kan ju ha det till en hamsterbur. Men i mina öron lät det jätte stort eller är det vanligt. Vill köpa det men nej det får man ju inte av mamma… Men skulle hamstern bli sådär superglad över ett så stort eller är det en vanlig storlek.
Om någon undrade kostar den 800 kr i trelleborg.
Här är annonsen:http://www.blocket.se/trelleborg/550_L_akvarium_37195617.htm?ca=23_11&w=3 jag har för mig att jag inte får länka blocket saker men det är bara ett akvarium och någon får väl ta bort det eller något
550 liter är väldigt stort. Mitt är 220 liter och är 110x47x50cm.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag tror att 550 liter är ENORMT! Mitt akvarium är på ungefär 160 liter, och det är stort och lagom tycker jag.
Men köper du ett så stort akvarium så kan du ju dela av med en träskiva och silicon och få två burar om inte annat.
Annars får ju hamstern ett sjuhelsikes stort hem. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Och självklart gillar hamstern lite extra plats!
Det kan nog aldrig bli för stort, så länge man får plats med det.
Vår ena dvärghamster har ett Detolf vitrinskåp (lagt ner som terrarium) på ca 155x38 cm.
Först bodde båda där med en mellanvägg (de visade sig tyvärr vara av samma kön nämligen), men när ena sonen bytte rum ville han ha sin hamster där, så då fick hon ett akvarium på ca 100x30, och hanen blev ensam i det jättestora.
Hade jag fått plats med en vitrin i sonens nya rum så skulle jag köpt ett till skåp. Kostar bara 500:- på Ikea, och finns ofta billigare på Blocket.
Man behöver bara montera bort dörren och fixa ett lock istället.
Superbra hamsterterrarium! Jag gillar stora lyxvåningar till djuren!