Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1681 ggr
Bruden-Mbuti
0

Hira Hiroshima

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måste bara visa en snygging som jag inte kunnat skiljas ifrån fast flera försökt norpa henne Skrattande

hennes huvud är så härligt tecknat. bra storlek har hon å urgo.

en favorit bland flera.

Bruden-Mbuti
0

Hira är 3mån.

lh svart skp vit sa.

mamma är nf skp vit sa kh

och pappa är gul kh.

då båda föräldrarna har lh i sina stammar så föddes lh i kullen och naturligtvis var hon den finaste och enda tjejen

Bruden-Mbuti
0

nä vadnu fick jag rent i buren? men fy då måste jag ju möblera om så det blir på mitt vis.

Lojs
0

Jätteläcker! Är så svag för hamstrar med teckning i ansiktet!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Bruden-Mbuti
0

stormatte varför städade du?

Bruden-Mbuti
0

#3 tack

sista bilden för idag

goldenhamsters
0

Skitläcker tjej! Älskar när skp är sådär i ansiktet :D

Mvh Alicia.

Roxie
0

Så söt!

// Sofia

mocchino
0

Hon e såå fin!! Brorsan Hubbe och morfar Zigge hälsar! ;D

// Nathalie

AnnaCDSG
0

Vacker teckning!

Amun-Ra
0

Men gud! Det måste nog vara den vackraste 3 månaders svart skp/vit satin hona jag sett på länge! Helt underbart vacker är hon!Tungan ute

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Bruden-Mbuti
1

kom på varför hon är en av mina favoriter.

för nåt år sen hade jag en skp kull efter en underbar hona. Hiawhata,Sol-Britt,osv.

Hiawhata var en dam med urläcker teckning.

Hiroshima påminner mycket om henne.

Amun-Ra
0

#11 Hiawatha var snygg! Har sett bild på henne på Tazzars gammla hemsida!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

UlrikaD
1

Det är nog ingen som kan glömma Hiawatha efter att ha sett henne på bild.Skrattande

Bruden-Mbuti
0

hela den kullen var underbar och speciella.Skrattande

mocchino
0

Ja det var himla synd att Johanna redan varit där och tingat Hiawatha annars hade jag snott henne! ;P Även Sol-britt var en riktig läckerbit! ;)

// Nathalie

[baby_cuddles]
0

Aww så underbart söt.. :) Men vad står skp för?? Står helt still i huvudet för att kunna räkna ut hehe.. Det enda som kom upp i kuvudet var sköldpadda hmm ;)

Lh är ju långhår och sa är satin

Så långhår svart ? vit satin.. hehe

UlrikaD
0

sköldpadd/vit. När hamstern är både sköldpadd och bandad samtidigt.

mocchino
0

#17 Kan även vara dominant spot. ;) Sköldpadd/vit heter det ju vilken vitteckning det än är. Lite dumt faktiskt tycker jag.

// Nathalie

UlrikaD
0

#18 Gör det? Har fått stamtavlor där det står skp/d.s på. Men det är i och för sig länge sen.

Bruden-Mbuti
0

är bra om det står ds också då vet man bättre vad som kan komma efter den honan sen.

tycker att meningen med en stamtavla är att få så mkt info som möjligt om djurets genetiska bakgrund.

mocchino
0

#19 /Vit betyder ju att den är vit, dvs har yttligare en teckning utöver sköldpadds teckningen men det står inte om det är för bandat eller dominant spot.

Kolla på SHF's sida så står det att skp/vit är både bandat och ds.

Själv tycker jag att det skulle vara bättre om det stod bandat resp ds så att man vet vad det är för vitteckning man har möjlighet att få. Vissa vill ju inte ha bandat men kanske tycker det är okej med ds.

Så hade helt klart varit bättre att det stod bandad eller dominant spot istället.

Att du fått en sådan stamtalva kan nog ha att göra med att registratorn kanske inte riktigt haft koll på just den färgen/teckningen och bara reggat som inlämnaren skrivit.

// Nathalie