Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 867 ggr
[Bibbo]
0

Nya hamsterägare

Jag vet inte om man får länka här , isåfall får ni ta bort länken eller något.

Om man är ny hamsterägare och inte vet så mycket så är detta en hemsida som jag tror är bra:http://www.videojug.com/film/how-to-care-for-hamsters-6

Har inte sett alla videor men än så länge verkar de bra…..

Wand
0

Jag som tycker att HiF är allra bäst för nya hamsterägare. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Flamman1
0

Såg ett avsnitt nu och då sa han att hamstrar ska ha larver tror jag det var? Har jag aldrig hört förut att dom ska ha :O

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

mjuhm
0

#2 Mjölmask kanske han menade? :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Flamman1
0

#3 aa kan ha varit det :) Har haft hamster i flera år nu och aldrig hört någe om det. Han sa att man skulle ge dem det en gång i veckan…

Roxie
0

#2 Det går jättebra att ge larver, syrsor osv. Jag har provat båda två. Vissa tyckte det var jätteroligt att jaga syrsor på golvet, medans andra inte ens såg dem :P

// Sofia

Flamman1
0

#5 Okej tycker det låter äckligt och läskigt haha men vart får du tag i dem då? För antar att du inte går ut och fångar dom?

NinjaKakan
0

#6 Djuraffärer brukar ha det :) Inte alla men dom flesta.

Flamman1
0

#7 okej :) men hur många ska man ge? är det någe spec att tänka på? :)

NinjaKakan
0

Men det man inte ska glömma bort när man köper t.ex mjölmask är att dom också måste ha föda för att bli så näringsrika som möjligt! Har nämligen haft en skäggagam (ödla) och brukade mata syrsorna och mjölmaskarna med frukt och grönt för att dom ska bli så näringsrika som möjligt :D

NinjaKakan
0

#8 hur många man ska ge har jag ingen aning om, men mjölmaskar och zoorbas räcker det nog med 2,3 stycken då och då (dom är ganska feta så säga) och syrsor har jag ingen aning om faktiskt. 1 kanske ? :P

Flamman1
0

Men fy tror nog inte jag skulle klara av att testa och ge min lilla ängel några "/

NinjaKakan
0

#11 - man vänjer sig vid det ;) om inget annat så finns det pincett man kan använda :)

Flamman1
0

#12 tror jag skulle må illa bara att veta att jag tar hem små kryp ;)

NinjaKakan
0

#13 hehe xD ja man behöver ju inte ge det ^^ Kan ju ge annan animalisk föda :)

Flamman1
0

#13 som vaddå? :)

NinjaKakan
0

#15, stekt köttfärs t.ex :) Såklart utan kryddor :)

mjuhm
0

Jag ger inte heller mina mjölmask, syrsol & larver. Tycker det är vidrigt :P

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Flamman1
0

#16 det får hon lite då och då :) hon får rätt som det är lite av vad vi äter till kvällsmat innan vi kryddar det och så :)

NinjaKakan
0

#17 Hehe xD jag bryr mig inte så mycket, har inte tänkt på att köpa det bara ^^ hon får ju annan animalisk föda.

#18 ^^ Där är ju super bra, man kan ge kokt ägg också, fisk (lax har jag hört att det ska vara uppskattat) har dock inte gett min det ännu, kattmat, vet dock inte om man kan ge blötmat men jag tror det, min kompis ger sin guldis det och jag ger min en torrfoderbit då o då ^^ kan tillägga att jag har en dvärg :)

[Bibbo]
0

#1 HiF ?

Lojs
0

Mina får zophobas och mjölmask ibland. Men zophobas är det nästan bara dräktiga/digivande mammor och växande bebisar som gillar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Bibbo]
0

Aaaaa du menar Hamster.ifokus va… jag glömde att det var förkortningen Skäms

Flamman1
0

#20 hamster.ifokus

NinjaKakan
0

#20 Hamster i fokus ^^ Där du är nu :D

[Bibbo]
0

#23 & #24 Jag vet jag är inte efterbliven , jag skrev ju att jag kom på det :)

Flamman1
0

#25 antagligen var vi inne på diskutionen samtidigt så det syndes inte förän efteråt ;)

NinjaKakan
0

#25, precis som #26 sa, så var vi antagligen inne samtidigt, tror definitift inte du är efterblivet :O

[Bibbo]
0

Hahaha , jag lät taskig menade inte att skriva det taskigt , men jag la faktiskt till en glad smileys så jag inte skulle låta taskig :S

NinjaKakan
0

:P äh ^^

[Bibbo]
0

?