Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 600 ggr
Luisa
0

Stinkande foder

Hej.

Jag var och handla med familjen och kom på att min hamsters Foder börjar ta slut. Igentligen litar jag bara på globens djuraffär då de har en väldigt fräsh mat. Men denna gång handlade jag någon annanstans. Jag brukar alltid köpa lösvikt men där fanns det inte så jag tog i förpakning. Den verkade innehålla kex och en massa andra frön osv så jag köpte det. När jag kom hem öppnade jag förpakningen och sen tyckte jag att maten såg lite ofräsh ut. Jag tänkte jag inbillar mig bara och sedan öppnade jag förpakningen och luktade väldigt nära och gissa vad… det luktade spya!!! Mamma sa att det var för att de där stora svarta fröna eller vad det är nu som luktar men jag vet inte, det luktar så äkligt. Men tyvärr innan jag hann märka det blandade jag den maten med det sista jag hade. Vad ska man göra med den maten? ska man slänga eller?

Roxie
0

Johannesbröd kan lukta lite surt. Det är svart-bruna bitar som brukar ligga i fröblandningar.
Men ser det dåligt ut tycker jag inte du ska ge det.

// Sofia

Luisa
0

#1 då var det väl det som stank. Men jag gillar ändå bara globens djuraffärs Foder. Har besökt många arkenzoo men de har det bästa fodret av alla arken zoo jag har vart i.

Vi får se om jag ger det till honom…

Tack :)