När skilja mor och dotter?
Jag har en guldhamsterflicka som är 5 veckor idag och bor själv med sin mor, fortfarande har jag inte märkt något bråk alls och de sover ofta ihop i samma bo. När ska man plocka isär dem? Det ser så mysigt ut när de sover ihop som en boll där man inte ser vem som är vem.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag skulle vilja säga att det är dags för henne att bo ensam! Tror nog att mamma hamster skulle bli glad att börja bo ensam nu…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Lagligt sett kan du ju ha dem ihop tills de är 8 veckor. Oftast brukar väl mamman tycka att det är dags att bo själv långt innan dess. Men det märker man ju oftast ifall hon vill vara ifred eller inte.
Jag har haft pojkar som bott ihop länge och ända tills jag delade på dem sov de i en stor hög tillsammans. Fick mig ju att fundera lite på hur länge de egentligen skulle hålla sams om de fått fortsätta bo ihop.
Men oftast brukar honorna börja smågnabbas långt innan hanarna gör det tycker jag.

Tack för svaren! Får väl flytta dem från Samla-lådan och lilla Rapunzel till min hamster"studentlya", (mini-duna som någon av de yngsta brukar få bo i) och Fiona ska få en stor och rymlig pensionärsbur.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.