Reggning av silver(?)svart/choklad?
Hur gör man i en kull där det kan vara silverchoklad och silversvart, men man inte vet? Antingen att man reggar de ljusare som silvervarianten och hoppas på att det stämmer, eller att man reggar alla som silver för säkerhets skull?
Kan man regga om eller ändra färg på en hamster som redan är reggad?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Regga alla som silver för säkerhets skull. Men meddela nya köpare att det inte är 100% att det är en silver.
Annars, har du kollat och jämfört bottenfärgen?
// Sofia

#1 Mm, det är vad jag helst skulle göra, regga alla som silver för säkerhets skull.
Jag har inte kollat så noga ännu, kullen är bara 2 veckor och jag ska inte skicka in reggningen riktigt ännu, men det ska jag absolut göra!
Medis på akvariefisk.
Jag tycker det där med att kolla bottenfärgen är ett rent påhitt haha, jag har jämfört ALLA mina djur och ser ingen som helst logik i det. Har ju en svart skp som jag med säkerhet vet att hon är svart och inte silversvart (iom skp fläckarnas färg) så jag har jämfört henne med de svarta jag har å det säger mig inte ett dyft! *irrinojing*
Men men, regga dem som silver ifall det finns en chans att de är det. Visar det sig sen att de inte är det så ändrar man bara det i efterhand :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nej jag kom på det när jag skrev det också, det är ju faktiskt ganska ovanligt att rent svarta INTE har silvrig bottenfärg :P
// Sofia
Ja, tyvärr är dagens svarta inte speciellt svarta. Just för all inblandning av silver.. en gång i tiden var det nog lite större skillnad men nu får man försöka chansa sig till å regga dem som silver utifall att. Bättre att det står att de Kan vara det, än att det inte finns med..
Likadant om man har en hamster som är registrerad som svart eller choklad tex, och som sedan visar sig vara silver så får man regga om den hamstern efteråt.
De enda man ser säkert på är silvrerade är väl de som har dubbla anlag av silver, iom att de blir så pass mycket ljusare. Men det är nog inte alltid så i praktiken kanske ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Tack för svaren, då vet jag hur jag ska göra! =)
Medis på akvariefisk.