Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 1524 ggr
nisseochfidde
0

kan min hamster leva själv??

Hallå :) skrev för några veckor sen om min roborovski, fick då reda på att man ska ha minst 2 st så dagen efter ringde jag runt till alla de närmaste djuraffärerna och frågade ifall de hade någon inne, och på alla ställena (5 ställen) fick jag som svar att de inte hade någon inne men att det går att beställa..så jag gjorde det och det skulle ta en vecka…och veckan efter åkte vi dit och då hade dom glömt beställa?!!! (tar 2 h dit fram och tillbaka) så vi fick vänta tills nästa vecka då dom av nån anledning heller inte hade!!! så vi struntade i dem och ah….har ju hört att man ska sätta ihop hamstrarna när dom är unga och nu har ju våran blivit lite äldre, vad ska jag göra? klarar han att leva själv eller?

UlrikaD
0

Robbar är de lättaste dvärgar att sätta ihop. Jag har satt ihop vuxna robbar tillsammans med bebisar utan problem. Men den du sätter ihop med måste alltså vara en bebis.

Du bor inte i närheten av någon uppfödare istället? Då kan du ju få hjälp både med ihopsättning, samt att man oftast kan få lämna tillbaka ifall det inte skulle fungera.

mjuhm
0

En liten robbe som är mer beroende av en artfrände än de andra dvärgarterna, ska absolut inte leva själva. Dem kan bli deprimerade.

Vad du kan göra är att ta kontakt med en uppfödare sitället för djuraffären. och blir det för långt bort, fixar sig transport ganska lätt.

En till sak gällande ihopsättandet så behöver inte båda vara bebisar för att sättas ihop. Det räcker med att ena är det. En robbe som är mellan 3-4 veckor, som just blivit könsmogen, kan du testa att sätta in till din. Förövrigt, hur gammal är din?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

nisseochfidde
0

Min är ungefär 5 månader gammal:) får kolla efter någon uppfödare för jag vill ju att min hamster ska må bra!! Ni vet ingen roobbe uppfödare i värmland?

mjuhm
0

#3 Vart ligger Värmland? (sämst på Geografi). Tungan ute

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥