A-kullen född
Har redan en liknande tråd på dhif.
Men nu har iallafall min lilla A-kull äntligen kommit! Det blev hela 7 dvärgungar och dom föddes natten till fredagen. Alltså natten till den 21a. Jag ska troligen sälja alla, men det kan bli så att jag behåller en.
Mor: Freak, Hybrid med färgen aguoti. Världens trevligaste temprament och älskar att komma ut från buren och mysa.
Far: Ludwig, rysk vintervit med färgen sapphire. Han är också jätte mysig och vill också väldigt gärna komma ut från buren och mysa.
Nu är det fritt fram för alla att tinga en unge och det kostar ingenting, skicka gärna meddelande och fråga mer om kullen, trasport osv. Hoppas att det finns många intresserade! :)
Först en bild på mamma Freak.
Skulle vilja veta vart i detta land du bor. :)
Hejsvejs~
Jag bor i Katrineholm som ligger i sörmland. :)
Ajdå, det ligger lite för långt bort för min plånbok… Har aldrig haft hamster och vill träffa några innan jag köper för att se att jag inte är allergisk. :)
Lycka till med småttingarna!
Hejsvejs~

#3 Om du är osäker på om du är allergisk så är det säkraste att göra ett test på vårdcentralen. En allergi behöver ju inte visa sig direkt utan kan komma när man haft djuret ett tag.
Självklart ska jag göra det med, men jag tänkte se om jag är jätteallergisk först och se om hamster verkligen är något jag vill ha.
Hejsvejs~
Fast vissa klarar av hamstrar trots att dem är päls allergiker.
Hur går det för bebbarna föresten? :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#6 Det går super! Alla växer så det knakar och mår jätte bra! :) Verkligen jätte söta :)
#7 Naw! Ser fram emot bilder senare!
#8 Absolut, det kommer massa bilder när dom öppnat ögonen! :) För just nu blir det inte små bra bilder när man inte kan använda blixten… :)
Nu har alla öppnat ögonen, har fotat lite men lägger inte ut några bilder ikväll. Men dom flesta av ungarna är lite galna, skriker åt varandra, är det vanligt? Alltså det är verkligen typ jag-hatar-dig-skrik, hahahah..
#10 aÅh, väntar på bilder! :D
Jag vet inte riktigt varför :o Har aldrig haft sånt betéende hos mina.
#10 Jo vissa kullar skriker mer än andra. Oftast så brukar mina skrika arg om mamman går på dem eller om någon tar deras ärta eller något liknande. Brukar inte vara någon fara :)
Mvh Alicia.
#12 Ja det var det jag misstänkte, att dom snodde mat från varandra, hahah.
#11 Bilder kommer idag! :)
#19 NAW! Dina ville då iallfall röra sig när dom öppnat ögonen, det ville inte mina ^^ Dom bara låg där i sitt dumma bo :P
#14 & #17 Helt ljuvliga!
#20 Haha ja ibland tycker man nästan att dom rör sig lite för mycket! Gick knappt att ta kort på dom hahah! :)
Ja jag tycker också om #14 :)
Jättefina!
MVH Wilma
#22 dom tackar!
Så fina :)
#24 tackar! :)
Naw, så fina och söta! Blir svårt för dig att se skillnad på alla sen ;)
Mvh Alicia.
vad många du fick.
söta å fina 
Nä , vad söta ! *förälskad*
#28 Ja visst är dom! :) Alla är till salu än så länge om du är intresserad. :)
Naaw, så söta!
haha den som dricker vatten ser ju lite rolig ut ;P
Mvh Alicia.
Det har hänt något riktigt tråkigt.. Nyligen när jag gick ner till hamstrarna så hörde jag skrik från buren, hörde på direkten att det kom från en unge. Jag lyfta på huset och där satt mamman, Freak, och åt på en bebis. Jag tog bort Freak från buren direkt och la henne i en transportlåda så länge. Ungen levde fortfarande och var helt blodig runt rumpan, båda bakbenen var helt förstörda och den kröp fram på frambenen. Så nu har pappa avlivat bebisen. Är det någon som vet eller har en aning om varför Freak gjorde så här?
Jag vet inte om jag vågar släppa tillbaka henne till bebisarna.. Dom är lite mer än 3v gamla, skulle det funka att ta bort dom från mamman redan nu? Jag är verkligen jätte rädd att Freak ska göra så här mot fler ungar.. Snälla hjälp mig, jag vet verkligen inte vad jag ska göra…
#32 Ja dom är verkligen jätte söta. :)
#33 Nej vad tråkigt , själv vet jag inte varför men jag hjälper dig att putta upp 

De två största anledningarna till att en mamma gör så är antingen att det är något fel på bebisen, eller att hon inte fått tillräckligt näringsrik mat.
Jag hade låtit bebisarna bo själva, sett till att de fått extra värme och öst på med bra mat till dem. Och naturligtvis till mamman också.
#33 Nej det var ju inte kul! Det var väldigt konstigt. Om ungen vart mindre hade man förstått att den var sjuk och mamman hjälpte den påtraven. Men nu vet jag inte riktigt. Har hon tillräckligt med mat? Hon kan ha tröttnat på bebisarna och vill att de ska flytta nu.
Jo de klarar sig utan sin mamma efter 3 veckors ålder, men det är nu som de får sin uppfostran av mamman.
Mvh Alicia.
#35 Tack! Jag tror nog jag avstår från att släppa tillbaka mamman.. Vad bör jag ge för mat till ungarna nu? Alltså t.ex gröt, ris, pasta.. vad passar bäst nu när dom är så små? Eller ska jag köpa någon slags ersättningsmjölk och ge dem via en liten nappflaska?
#37 Nu är jag inte så insatt i hur mycket 3 veckor gamla hamstrar äter fast mat jämfört med mammans mjölk, men du skulle kunna köpa esbilac på apoteket i så fall. Det är mjölkersättning för valpar.
Har de inte fått smaka på annan mat tidigare, så måste du vänja in dom långsamt. Ös alltså inte på med helt ny mat helt plötsligt.

Mvh Stephanie 

#37 Hamstrar slutar dia vid 3 veckor¨s ålder :) Så bara att ösa in mycket näringsrik mat. Ja lite allt möjligt, mycket mat. Se till att de är varma hela tiden, men det är nog inte ett jätte problem eftersom de är så många. de värmer ju varandra :)
Mvh Alicia.
#38 #39 Tack så mycket! Vi får se om jag köper mjölkersättning, dom verkar klara sig bra, dom äter vanlig mat oså. :)
Jag skulle nog hoppa över mjölkersättningen då, den kostar en bra slant, och det är myyyycket mer i en sån burk än vad 6 dvärghamsterungar skulle få i sig 

Mvh Stephanie