Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1994 ggr
Miilla
0

Akvarierötter i hamsterbur?

Jag ska idag hämta två nya större akvarium som jag beställt i en djurbutik i stan. Vill få det snyggt och naturinspirerat och har sett att vissa här på sajten har sådana rötter som man brukar ha i fiskeakvarium som inredning. Dessa rötter är alltså inte giftiga då? eller på något annat sätt farligt för hamstern? Är det någon speciell rotsort man ska köpa/inte köpa? Tacksam för svar! Glad

Roxie
0

Funkar utmärkt med såna rötter :)

// Sofia

Miilla
0

Det blev tyvärr inga rötter idag, hade ingen aning om att dom skulle stänga zookompaniet i gamlestan. Dom sa aldrig något om det när jag var där och beställde för lite mer än en vecka sedan. Så när jag kom dit idag så var det stängt, så jag fick ringa och knacka på dörren som en galning tills dom tillslut öppnade. Och som tur var hade dom akvarierna kvar som jag beställt. Trist ändå att dom ska stänga, var den bästa djurbutiken i stan tycker jag Rynkar på näsan undra vad som händer med djuren som fanns kvar =/

Miss__Linda5
0

Jag har också velat dekorera med rötter, antar att ni menar de där stora fina mangroverötterna.. alla djurbutiker jag varit i har avrått från detta så också fått för mig att det kan vara giftigt.

Lojs
0

#2 Va? Stänger de? Det som var bästa djuraffären jag besökt på länge, och jag har bara hunnit gå dit två gånger sedan jag började plugga i Göteborg. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

UlrikaD
0

Såg en hampis där i förra veckan som jag jättegärna hade velat plocka hem. Nu börjar jag ju undra vad han tar vägen.

Miilla
0

#3 Ja det är det.

#4 och #5. Ja jag håller med! Blev som sagt väldigt chockad när jag kom dit…hade absolut ingen aning om det. Men tydligen hade dom gått i konkurs och inte velat gå ut med det eftersom dom inte ville att folk skulle komma och ha en massa rabatt på saker. Vilket var lite konstigt tänkt eftersom det var väldigt mycket kvar i butiken och hade väl varit bättre om dom fick sålt billigt än inte alls. Sen när jag frågade vad dom skulle göra med djuren som var kvar så ville dom inte svara på det. Såg inte om det fanns några gnagare kvar men det flög runt fåglar löst i butiken så antar att det säkert fanns hamstrar och andra djur kvar. Usch, mår dåligt när jag tänker på att dom kanske avlivas nu Rynkar på näsan

sanso
0

Fick reda på via en annan sajt att zookompaniet stängt. Vad jag förstår så skulle alla kvarvarande varor upp till zookompanibutiken i Stockholm (vet inte om det gäller djuren också?

Tycker det är synd att de inte informerat sina kunder om nedläggningen (är själv stammkund och var där så sent som den 27:e och fick inga signaler på att de skulle stänga, förutom att djurantalet minskat).

Jag har blivit tipsad om Grizzly zoo i Sisjön, det ska tydligen vara en bra buktik men jag har inte kollat in den själv ännu.

Ursäkta om jag blev lite OTSkäms

UlrikaD
0

#7 Grizzly är jäkligt dyrt på tillbehör om man jämför med zookompaniet. Vet inte hur det är med mat och sådant.