Blå mage, typ.
Så här såg Paris mage ut ett väldigt bra tag. Minst ett halvår.
Dagen innan hon flög upp till himlen hade magen svällt upp nanting, & dagen hon hittades var hennes mage större än en golfboll, och de var alldeles svart.
Vad tror ni det var?..
Det ser/såg inte bra ut iallafall..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Stackarn , vet faktiskt inte vänta tills imorgon jag tror du får svar då eftersom inte många är inloggade just nu…:)
hmm…låter som hon kanske ha kunnat få en cysta vid äggstocken/äggstockarna´. Om kystan blir stor och sväld och sedan går sönder så kan blod och vätska samlas in i buken,då blir man både svullen i magen och har orfattbart ont i magen. Blå kan hamstern bli om magen om blod hamnar i buken som inte skall vara där! Ett annat allternativ kan vara äggstocks cancer kanske…eller livodercancer… Jag är ingen veterinär men beskrivningen på svullen blå mage får mig att tänka på inreblödningar efter en enorm kysta som spruckit och gått sönder….
Jag själv har haft en cysta som sprack och de fick ta bort 3-4 påsar fulla med blod och vätska från buken. Oj,oj och den smärtan i magen jag hade när kystan hade gått sönder går inte att beskriva. Det var en fruktansvärd smärta så man låg i fosterställning,så ont i magen hade jag när jag hade både blod och vätska i buken efter att min stora kysta gått sönder! Kystan var stor som en pingisboll när vätskan och blodet sipprat ut ur den. Så man kan ju ana hur stor den var när den inte ännu hade spruckigt!
Så det är därför min första tanke var en stor kysta som gått sönder i henne…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#2 Gud så hemskt, & nu känner jag mig dålig bara för att jag trodde det bara var nå "ålderstecken".
Jag skulle ha frågat här för ett halvår sedan då det dök upp..

När lever eller njurar slutar att fungera kan det även läcka ut vätska i kroppen så de ser mer eller mindre ut som en vattenballong. Det är riktigt läskigt och ingenting att göra någonting åt annat än att avlivning när man upptäcker det.
#4 Gud så hemskt..