Tål inte hamstrar ost ? Eller sirap ?
Sitter och läser på en hemsida, tänkte att jag skulle ta reda på om dom tål sirap ( brukar nämligen göra havregodis till hästarna på det, och skulle kolla om man kunde göra det till hamstrar också) Att tilläggas skulle det vara i ugnen så det stelnar.
Men på den hemsidan jag sitter och läser på ska man inte ge hamstrar ost, för det är dödligt ????? och sirap,salt och socker tål dom inte. Enligt denna sidan.
Sen står det att pellets är en medicin som gör att dom inte blir sjuka så snabbt :P Och man måste ha tillstånd för att para sin hamster, och det får man genom att gå till djuraffären och be om det..*Fniss*
I vilket fall som, tål dom sirap eller är det skit rent ut sagt ?
De tål nån sorts ost tror jag. Men sirap, salt och socker ska man aldrig blanda ner i någonting som en hamster ska äta.
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Vet bara att dom inte tål salt 
Sirap = skit
Sirap är ALLDELES för sött, hamstrar tål inte för mycket socker.
Ost är för salt & fett. Salt kan göra att hamstrar mycket lättare får njursten. Rent av dödligt.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Vad var det för hemsida? 
Ah okej, bara så man blir klar på saken. Största anledningen till att jag frågade var just för att när jag läst att pellets var en medicin så fattade jag att den nog inte var helt…100 i texten.
Tack för svaret iallafall :)
En liten bit ost då och då är okej, men man ska inte ge det för ofta. :)
Det där med att man måste få tillstånd för att få föda upp, stämmer ju inte så mycket. Men man får inte börja föda upp hamstrar utan att behålla från varje kull, om man bara föder upp för pengarna måste man skaffa tillstånd. Fast tror inte att de skrev så pga av det :P
Mvh Alicia.
Jag ska hitta hemsidan igen så ska ni få se den..
Oj, men då ska ja sluta ge mina dvärghamstrar ost. Dom älskade det men om det nu e dåligt så får det bli slut med det.
Haha, ja det var ju inte direkt en felfri text ;P
Mvh Alicia.
"Det finns olika sorters hamstrar. En ras t.ex guldhamster består av olika raser av guldhamstrar. Ett exempel är rasen rex. Guldhamstern är den vanligaste rasen."
När jag läste den texten höll jag på att garva ihjäl mig ;P..
Ja, men "Vad är pellets ? En medicin som gör att dom inte blir sjuka snabbt ?" :P hur gammal är h*n som skrivit det ;)
#12 Minst 2år kanske;p..
ja, lite gulligt är det väl men får hoppas att ingen tar och gör det h*n skrivit ;) Hade varit lite pinsamt att gå till djuraffären och säga"Hej jag vill ha ett tillstånd tack" ..tänk deras miner :P
#11 HAHAHAH stört skön text ju, hihi.
Ost vet jag ingenting om men som sagt ska man inte ge sirap då det är alldeles för sött!
MVH Wilma
#14 Haha, ja precis :P..
#15 HAHAH ^^
psst, ni8 hamsterkunniga människor, vad är min kära kakan för färg? eftersom jag ändå har igång en tråd ? antagligen en Hybrid (från djuraffären ) men är nyfiken på färgen
kan tillägga att hon är vit på magen. (har ingen bättre bild på denna datorn )
Gullig text ! En liten 2 åring som e förälskad i dessa varelser !!! ^^ aww!!!
Ja, det är en Hybrid. :)
Den ser ut att ha någon "ovanlig" teckning eller ovanlig och ovanlig .. Kan den ha broken i sig?
MVH Wilma
Ser ut som en sapphire :)
nä , gud vad sööt
24, ska tilläggas att hon är världens snällaste lilla skit också, och överkaxig mot katterna vi har. Har en boll till henne så hon kör rakt på dom och bara är allmänt söt :D
Oj, på de senaste bilderna såg hon helt annorlunda ut!
Tycker hon ser ut som en Sapphire. Jättefin iallafall! :)
MVH Wilma
åh jag skrev fel, dom 2 senaste är dom äldre bilderna, den första jag la upp där hon är lite större är så hon ser ut nu, men färgen stämmer på dom 2 senaste jag la in nu :P Hoppas ni förstår..något rörigt..
Lilla fröken tackar för komplimangerna :)
Sirap ska de verkligen INTE ha, sirap är i stort sett rent socker vilket lätt orsakar diabetes. Inget som innehåller socker (bortsett från frukt som innehåller fruktsocker) ska ges till hamstrarna.
Ost görs av mjölk och i stort sett alla djur är laktosintoleranta, desutom är det mycket salt och fett som någon nyss skrivit.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tack för svaret.
."Eftersom att hamstern är ett nattdjur så ska man helst inte ta upp hamstern mitt på dagen för då kan deras liv förkortas, men om om den vaknar på dagen så ta inte ut den så fort den kommer utanför sitt bo för den kan bara ha vaknat för att dricka vatten, kissa eller äta men om man ser att den vill ut så kan man ta ut den :)" En till rolig hemsida jag hittade..givande text ;)
Hon är en sapphire, på första bilden verkar det som om hon ändrar färg. De gör ju det, blir vintare på vintern :) Då kan de bli väldigt fläckiga.
Mvh Alicia.
:) Vad roligt :D nu är jag på väldigt bra morgonhumör :D Har ni någon bra hemsida att tipsa om när det gäller att lära sig färger och annat ?
Man kan ge en liten bit ost då och då, men då skall man se till at köpa en ostsort som är lättsaltad. I ost får de i sig kalcium vilket är bra för hamsterns skelett. Som sagt en liten osbit från en lättsaltad ost sort då och då går bra att ge bara man inte ger det alltför ofta och allför mycket….Salt,socker och kryddor skall man hålla hamstern bort från eftersom dessa inte är hälsosamt för hamstern och kan i värsta fall bli dödlig för hamstern…Sirap är sött och det skall man hålla hamstern borta från…som redan har nämnts här…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Tack så väldigt mycket för alla svar ! Man läser och läser och läser bland alla trådar jag kan hitta så hela mitt huvud är fullproppat med nya saker :) Innan jag köpte fröken så har jag suttit i 3 månader (minst) och malt igen allt jag kan hitta i böcker,internet och ja. Därför är jag så himla tacksam när ni svarar och hjälper en nybliven första hamsterägare. 
#34 Det är det vi är tillför här! Att hjälpa nya hamsterägare att komma på rätt väg som hamsterägare….
Vill bara säga att många hamsterböcker kan ha en del fel fakta. Så hamster böcker skall man ta med en nypa sallt…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jo jag har känt det med, även fast jag har haft alla möjliga djur, marsvin, gerbiler,hästar,ödlor och jag vet inte allt så är det ju fortfarande inte samma djurart och har andra behov än vad t.ex marsvin har. Men hamster, denna lilla damen har tagit mig med storm och jag hade kunnat vara hemma bara för jag saknar henne så sjuk mycket :O Tänk att man kan tycka det är så roligt :D
#35 Minsann, och jag tackar er alla hamstervana människor för allt jag lärt mig! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Och jag tackar för att ni lär mig :D