Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1178 ggr
[Dominik]
0

dv hamstrar som bråkar med varandra ?

Så jag har en stor vintervit dvärghamster hane. Han bodde ensam i tre veckor, och när jag köpte en kompis till honom så började dom bråka med varandra jätte mycket så att den nya blev lite skadad. Just nu bor den nya med min kompis hanar och dom funkar utmärkt, så jag undrar om nånting är fel på min ham-ham ?

Wand
0

Alla passar inte ihop med varandra, precis som med oss människor och alla andra djurarter. 
Du får vara väldigt försiktig och noggrann då du släpper ihop din hane med en ny hamster, och det är också viktigt att den nya hamstern är en unge då det annars är i stort sett helt omöjligt.

Du kan ju börja med att låta dem nosa på varandra på en neutral plats, som t.ex i din säng eller i ett badkar. Sedan är det vanligt att de gnabbas och "bråkar"  de första dagarna, men blod och skador tyder på att det är mer allvar, eller hur man ska säga. Och då måste man vara beredd på att kunna sära på dem och prova med en annan hamster.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Dominik]
0

#1 Jag vet hur man ska hantera såna situationer. Har haft gnagare hela mitt liv, så nånting har jag lär mig.

Hamstern som jag köpte var en unge, riktigt söt var han.

Jag vet inte om jag ska köpa en hamster till för att ge bort den senare pga hamsterbråk, så jag ska kanske gå till min kompis, med min lilla hamster och låta honom få träffa andra hamstrar.

Om han kommer hitta en vän, så tar jag den, kanske ?