Hamster med bulor bakom käken
Nu är det såhär att jag är en nybliven dvärghamsterägare, för första gången i mitt liv.. Kakan heter hon och jag har haft henne i 3 veckor.
Nu till min fråga. Igår när jag hade uppe henne så kände jag 3 bulor, småsmååå små bakom hennes käke..
Vad är det för något ? Är det hamsterpåsarna eller är det något annat ? Kan inte se vad det är genom pälsen. Har pillar och känt men hittar inget om vad det kan vara. Att tillägga är hon lika glad,pigg och busig som vanligt, äter,dricker och går på toa som vanligt.
Hon är 3 månader ungefär.
hjälp ? :S
Psst, har jag lagt denna tråden fel får ni gärna flytta på den.
Troligtvis har hon bara några fröer i kindpåsarna :)
// Sofia
När jag skaffade min första hamster (dvärghamster) så hände samma sak hos mig. Trodde min hamster fått cancer! Hehe fast sen så spottade hon ut det. Hehe visste inte så mycket om hamstrar på den tiden :P
Mvh Alicia.
jaha.. :P lagom fånig man känner sig nu, men det är himla svårt att läsa till sig en massa saker också..Och första hamstern och allt.. Tack för hjälpen ;)
Det är ju bättre att fråga så slipper du gå runt och oroa dig i onödan! Det finns inga dumma frågor, framförallt inte då det gäller djur. Hellre för försiktig än för oförsiktig liksom.
Men som sagt så är det nog bara något i kindpåsarna. Du kan ju känna efter imorgon igen, antagligen har hon spottat ut det.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja, ska kika på henne så fort hon har vaknat..Gillar inte och väcka henne när hon sover, dessutom är jag hemma ovanligt tidigt idag så :)
Tack för hjälpen, är väldigt tacksam :D