Kött?
Hej!
jag undrar om man kan ge sin hamster kött eller nåt sånt vad för slags kött??
vad jag har hört så kan man ge dom kött. MEN dom ska inte ha det som Basföda
Ja, jag ger rå köttfärs (nötkött) .
MVH Wilma
Hamstrarna SKA ha kött, det ingår i deras naturliga föda. Man kan ge dem frystorkad eller levande mjölmask, kattmat/hundmat, rå nötfärs, ägg, kokt kyckling och kokt fisk. Inget saltat eller kryddat såklart. Sedan finns det nog fler saker man kan tänkas ge, men det är detta jag har på menyn här hemma.
Jag ger mina hamstrar kött några gånger i veckan.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja, kött ska de ha. Ger ungefär samma som Wand, både levande (mjölmask och små syrsor) och död föda som ex. kattorrfoder, köttfärs, kyckling, fisk, ägg o.s.v.
Tack så jättemycket för alla bra tips
Man kan ge de kokt pasta och kokt ris med va? 
jag ger lättstek utan krydda det blir mer som kokt färs sen ger jag nån kula hundmat (orijen). Ger mycket till dotterns hamster färska grönsaker,bönor mm
okej tack för alla tips
vill gärna ha andra tips oxå
#6 Kokt pasta kan man ge de. (OSALTAT) Ris dock har jag hört kan klibba ihop deras kindpåsar så jag ger inte min det iallafall. Qinoua funkar dock jätte bra och det brukar vara en stor favorit!
MVH Wilma
8 gud vilken söt avatarbild du har :) jag ger gröt oxå vanlig havregrynsgröt osaltat med lite smör i pga han inte är så tjock.
Okej! tack. min lilla hamster är lite småtjock
någon som har ett tips på vad man kan ge honom då?
dra kanske ner på feta fröer o nötter, kenske nån har ide mer o ge, hur mycket rör han sig? färska grönsaker o annat är inget fett i utan mer nyttigt :)
han rör sig som vanligt, tycker jag springer upp o ner i rören och springer i hjulet mkt o så. jag leker med han några ggr per dag. jag har slutat ge han så mkt solrosfrön! ska börja ge han mer grönsaker och sånt. tack för hjälpen.
Om du ska ge bönor får du tänka på att de innehåller proteiner precis som kött, så dra ner på köttet när du ger bönor. ;)
Hejsvejs~
okej. men är det bra eller dåligt med bönor?
vet lixom inte det 
Jag brukar ge min guldis en färsk proteinkälla 1-2 ggr i veckan. Det kan vara rå köttfärs, kokt hackad ägg, keso (både protein och kalk), och det har även hänt att hon fått en liten bit kokt kyckling.
Utöver det har jag råttpellets som innehåller protein, de har hon alltid fri tillgång till. Hade hon inte haft det skulle jag ge oftare färsk proteinkälla. Jag brukar pilla fast råttpellets i burgallret så att hon får kämpa lite för det. Hon verkligen älskar utmaningen och kan inte låta bli en råtpellets som sitter i gallret. Men det funkar bara med råttpellets som är lite fyrkantiga "stavar/pellets" (inte helt fyrkantig, men inte rund heller). De som är runda stavar/pellets är svåra att kila fast.
man kan inte ge grillad kyckling va??
#17 Grillad kyckling är oftast kryddad och saltad, så det är nog ingen bra idé.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
okej tacktack då vet jag