Nytillskott!! Hamsterhona.. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer mitt nya tillskott i familjen.. En liten hamsterhona.. 
Hon låg ute på blocket.. Kontaktade säljaren igår, och idag kom hon hem till mig/oss.. Hon är inköpt den 7 aug. då hon var 5 veckor, alltså född den 3/7..
Så då är hon enligt min knasiga huvudräkning idag 3 månader, 2 veckor och 3 dagar gammal..
Jag har inte hunnit och ta bilder själv, så jag visar dom som var i annonsen.. Ska dock ändra en del saker där, men väntar tills hon vaknar.. Vill inte störa hennes skönhetssömn.. 
Hon är vit och brun.. Men kanske någon kan tala om vad hennes teckning heter, då jag inte är 100 på den.. Finns jue så många och hålla reda på..
Hon heter Maja.. 
Hon ser ut att vara choklad bandad. Eventuellt att hon är svart bandad.
Söt tjej :)
Du får lägga upp fler bilder sen med lite bättre ljus så man ser ögonen på tösen ;D
// Sofia
Ahh ok.. Ja jag ska försöka
Ser du bilden??
För här får jag error när jag laddar upp och ser inte den..
Jo jag ser den :)
// Sofia
Jag ser den också, om man klickar på den!
Håller med Roxie om att en ljusare bild skulle underlätta lite!
Jätte grattis till en fin tjej! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Och en sista.. Färgen syns kanske inte så bra.. Men den är som bäst om man tittar på mitten av ryggen på henne.. Dock är det ju samma färg på hela.. Men mörk bild i kanterna.. Ja hoppas ni förstår..
Och ja.. Jag plockade bort springhjulet som fanns i buren.. Plus en saltsten (tror det var en sån iaf.. var formad som en banan) aldrig sett sån förr..
Choklad bandad
. Grattis till söt hamster.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ahh hihi
Tack så mycket..
Ska nu bara få henne riktigt handtam.. Hon är lite tam och låter mig ha handen i buren.. Och hon har inspekterat handen, och suttit i den ca 5 sek.
Så helt otam är hon inte.. Och bits gör hon inte heller..
Åh så söt :')
Huvudsaken är att hon inte bits och faktiskt är nyfiken på dig, hon blir nog jätte fin med lite tålamod och succesiv övertalning :D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack :)
Ja det är huvudsaken.. Sen jag tog korten har hon fått vara ifred så hon får vänja sig vid den nya miljön.. Se hur hon är när hon vaknar ikväll.. Om hon vill eller så.. Börjar isf så smått med att ha handen i buren så hon får lukta och så.. Med tiden blir hon nog helt handtam.. :D
#11 Men se till så inte handen eller dina fingrar luktar mat för då kan hon provsmaka på din hand eller fingrar, fast hon dig inget illa vill…
Men som de brukar säga snålheten tar över visheten ibland när mat är på tal…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hehe jadå det ska jag se till.. Gäller och tvätta av händerna först..