Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1219 ggr
Alexinas
0

Alexinas B-kull

Idag så föddes Alexinas B-kull. Mira började föda runt halv 11 och var klar vid två på eftermiddagen ungefär. När mamma tittade in så räknade hon och fick det till 11 ungar.  Nu får man bara hoppas på att alla överlever :)

Jag är så himla glad! Det är extra kul också eftersom det kanske kommer satin i denna kull Glad

Titta gärna in på hemsidan där ni kan läsa mer om föräldrarna. Jag och mamma har nu också bestämt att vi ska starta ett litet smådjurspensionat för guld/dvärghamstrar och marsvin, www.alexinas.weebly.com

Rebbie
0

Grattis till ungarna! :) Kan du lägga upp bilder sen när de är lite äldre?

AnnaCDSG
0

Grattis till bebisarna! Glad

goldenhamsters
0

Superkul, grattis! Så Cookie fick para sig igen, så glad han måste blivit Skrattande. Cokkies bror Crispy här hemma grattar brodern och gnäller lite över alla presenter han måste köpa till sina brorsdöttrar och brors-söner :D

Mvh Alicia.

Alexinas
0

#1 Tack så mycket, jag kommer att lägga upp massor av bilder här sen! Glad

#2 Tack så mycket Glad

#3 Tack så mycket. Det ska bli jätte kul eftersom det kanske kommer satin i kullen. Cookie kommer nog att bli pappa till C-kullen också som jag kanske kommer att para under lovet nu v.44 men jag vet inte… Skrattande

UlrikaD
0

#4 Vill bara komma med ett tips i all välmening.

Om man är ny som uppfödare kan det vara lite osmart att ta massa kullar på samma hamsterhane. För det första så finns det egentligen ingen anledning. Och för det andra avlar man in sig lite i ett hörn för man kommer ju inte vidare därifrån sen. Du kan ju t.ex inte spara bebisar från två kullar och para med varandra sedan, för de är ju släkt.

Avel handlar ju mycket om att förbättra någonting, om man nu inte avlar enbart för att sälja bebisar.

Tar man en kull och får någonting bra, så sparar man ju och avlar vidare på den bebisen. Då är det ju bra om man har någon obesläktad att avla vidare med.

Alexinas
0

#5  Tack för tipset, jag är medveten om detta.

Så bra att denna sida finns så man kan få tips och hjälp! Glad