Freak ♥ Ludwig
Har en liknande tråd på dhif, men tänkte att jag skriver här också för det finns mer aktivitet här. Jag har nu parat min lilla Freak med Ludwig. Och letar efter hem åt dom flesta ungarna, om det blir några. Dom parades i måndags, och Freak skulle alltså ha brunstat i fredags vilket hon inte gjorde. Så jag hoppas på att det blir ungar den här gången!
Mamman:
Hybrid med färgen agouti.
Har världens trevligaste temprament och är hur gullig som helst.
Pappan:
Rysk vintervit med färgen sapphire.
Han är också jätte mysig och snäll, väldigt lugn av sig gämnfört med Freak som är lite spralligare och tycker om att utforska. :)
Mitt mål med parningen är att få fram bra sällskapsdjur med trevligt temprament. :)
Bilden är på mamma Freak. :)
putt
Vad kul, hoppas det blir något!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vad kul med en dvärgkull!
Hoppas att du lägger ut bilder på ungarna när de fötts:)
MVH Wilma
Hoppasdet blirnågot vill se bilder :DDDD
Självklart blir det massa bilder när ungarna kommer! :)
Åh! Båda är så himla söta!
Håller tummarna! När är hon beräknad att föda?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#7 Ja dom är så söta! Jag tror att det blir runt den 14e oktober om jag har räknat rätt osv. :)
Söta ;) Lycka till med kullen!
Märkte ikväll att Freak brunstar.. Men det är bara att försöka igen! Borde dom vara ihop under natten också eller ska jag bara ha dom ihop nu på kvällen?
#19 Jag hade ihop mina två ända från första dagen tills igår (två dagar innan hon ska föda alltså). 
#11 Ok.. Men är det inte risk att dom börjar bråka osv då? :)
#12 Tror jag inte, till en början sovde dem inte tillsammans. Dante sovde i en kartong & Liebe i huset :). Efter ett tag började som sova tillsammans. För mig gick det bra & det gick bra med min förra kull oxå (år 2009), dock vet jag inte hur det är med andra hamstrar.
#13 Ok, men då testar jag med det! :)
#14 Ha två sovställen åt dem :)
#15 Absolut, la in en kartong nu så det inte blir fight om sovplatsen, haha. :)
#16 Håller tummarna! Lycka till! 
#17 Tack, det behövs nog haha! Inte första gången jag försöker para dom…
#18 Jag har haft två kullar tidigare & den första kullen så var hanen & honan ihop hela tiden (tills honan fick ungar). Andra gången var det ju en tjuvparning & nu har jag låtit dom vara tillsammans hela tiden tills igår. Så ha dem tillsammans så kommer du snart ha en kull med bebisar hemma! :)
#19 Ok, men nu har jag haft dom ihop i ca 1h , och nu har Freak, alltså honan börjat pipa åt hanen lite då och då, bör jag ta bort honom eller är det lugnt? :)
#20 Om hon bara piper åt honom är det lugnt. Hon säger bara ifrån.
Så länge dom inte bråkar på riktigt är det ingen fara. 
#21 ok, vad bra, blev lite orolig haha. :)
Vill bara vara helt säker nu.. :)
Om hon bara piper åt honom o springer iväg (dock springer han efter haha) så är det ingen fara? För dom har liksom inte bitits eller bråkat med varandra. :)
#23 Nej, då är det lugnt :)
Efter att ha kollat lite nogare har jag märkt att Freak har en sk. "silverring", är det möjligt att agouti färgade har en sån teckning?! :) Själv tycker jag det ser fint ut! :)
Finns det några ungar nu då ?
#28 Hon satte ju ihop dem för bara några dagar sen. Tror inte det är födda nu isf;p
jaha kollade inte datumet
Åh lilla Luddis ska bli pappa! Grattis!! :)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag parade dom igen i måndags, men glömde helt bort att kolla om hon brunstade i fredags, så jag ska kolla på tisdag igen då hon är beräknad att brunsta. Så jag kommer med mer info då! :)
#31 Ja nu ska han få bli pappa, hihi! :)
Vad kul! Lycka till.
Freak brunstade varken igår eller idag. Så nu hoppas jag på ungar!
Kom igen nu Freak! 
Nu har det gått ca två veckor sen jag parade dom, har dock inte kollat brunsten sen sist. Men! Hon har gått upp ca 6g och jag tror att jag kan se bebiskulor! Dock kan det vara så att hon bara gått upp i vikt, har gett henne lite extra mat nu ett tag för att hon inte vägde så mycket (hon är från en djuraffär). Men jag hoppas verkligen att det är ungar nu! :)
Om det nu är så att hon ska få ungar så blir det nog i helgen! :)
#36 Håller tummarna!
Skulle vara kul med lite bilder på henne! 
#37 Jag kan ta lite bilder på henne under dagen så slänger jag upp dom här när jag är klar 
Freak är beräknad att föda imorgon, och jag har inte hunnit tagit några bilder… Men är det okej att lyfta upp henne endå oså?
#39 Man ska inte lyfta upp honan dagarna innan hon ska föda. Men du kan ju ta kort i buren? :)
Gud vad fina bilder!
Vilken kamera fotar du med? Och hur gör du med bakgrunden att den blir vit, har du två vita papper eller?
#41 Jag är inte säker på hur hon gör, men jag tror hon har en fotostudio ^^.
#41 Jag har en systemkamera, Nikon D60. Använder mig av ett macro objektiv. Bakgrunden har jag gjort av papper. :)
#42 -Hihi okey, fick svar nu i alla fall 
#43 -Ahaa, jag har en Nikon D3100. Vilket macro objektiv använder du? Själv önskar jag mig ett, för jag har ett Nikkor 18-55mm och sen ett Sigma 70-210mm! 
#44 Jag tyckte det var fint ju :D
Mvh Alicia.
#45 Jag kommer inte på vad mitt macro heter… Men det är inte ett "äkta" macro, utan det fungerar bättre till typ porträtt bilder osv.. :)
Oh! Man ser en skymt av små bebisbulor där! Jag & hamstrarna håller tummar & tassar för att det kommer bebisar! 
#50 Ja visst gör man! :) Hon är ju beräknad att föda imorgon, så jag hoppas på ungar till helgen. :)
Nu har bebisarna kommit! kollade lite försiktigt och kunde räkna dom till 7 stycken! Hoppas nu att allt går som det ska och att alla överlever. :) Vill inte ta några bilder än, känns som att dom inte vill bli störda. :)
åå grattis! 
#53 tack! :)
Gud vad kul! 
#52 Vänta med att ta bilder tills dom är ca 1 vecka eller nånting :) Helst ska du vänta tills dem öppnat ögonen :)
Förövrigt, GRATTIS! Tyckte inte hon såg så tjock ut på bilderna, men det vart ju en hel del bebisar! 
#56 Jag kollade lite försiktigt imorse för att se så ingen hade dött. Och alla verkar vara friska o glada, tog även en bild med mobilkameran (utan blixt). :)
Nej jag tyckte inte heller att hon såg så tjock ut, men som sagt, det blev fullt med bebisar! :)
Alla ungarna lever och ser friska ut! Dom är nu 3-4 dagar gamla och har vuxit som tusan! Bilder kanske kommer ikväll. Självklart fota jag utan blixt.