Burströ till långhåriga guldhamstrar?
Ska få hem min första långhåriga hamstertös, har bara möss och en korthårig kille sedan innan.
Vad ska jag ha för bottenströ? Till mössen har jag hampaströ eller alspån (beroende på vad jag köper den månaden). Fastnar det i pälsen?
TOA-LÄTT kommer inte in i min lägenhet under några omständigheter, tycker att det luktar helt vedervärdigt, själva ströet alltså. Buren står i köket och jag kan inte äta där om det ska lukta så.
Tips?
Jag har vanligt spån som man köper på Granngården. Många säger att det fastnar i deras pälsar, men jag har inte märkt det faktiskt. Kanske att det fastnar någon liten flisa då, men det är ju bara att plocka bort. Annars finns STL-strö, det är rivet papper och finns också på Granngården. Tror t.o.m att det är billigare än spån.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Jag har spån till de flesta av mina LH-honor, dock inte till rexarna då det fastnar i pälsen.
Annars har jag STL-strö, det fastnar inte alls.
Jah använder trebaserad pellets till mina långhår eftersom det lätt kan spån mm kan lätt trassla in pälsen så den blir tovig och full med knuter. Till toaletten kan du ha chichilla Sand eller träbaserad pellet. Trebaserad pellets suger bra upp kisset och absorberar den hämska amoniak lukten mycket mycket bra. Träbaserad pellets använder jag till mina långhåriga hanar! Till mina långhåriga honor använder jag mig av asp/ alm spån (flis) eftersom de inte har lika långt hår som hanarena…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
jag har haft spån som jag köper hel bal mycket billigt från granngården
Har ett strö som heter Back 2 Nature som jag avgudar!
Det luktar fan (ursäkte uttrycket) ingenting.
Min hane som har det har inte en tova på sig och har han det så
är det toalättpappret som han bor i. Luktar inte en sekund, han har toa i ett hus utan att jag märkt det istället för sandskålen och jag märkte ingenting då det inte lukta ett dugg. Luktade på det när jag fann det för att se om det luktade. Det luktade inte ens kiss!
Det är det bästa spånet någonsin, har testat det mesta men nu är jag fast. Det ser ut som toa-lätt men är inte på långa vägar som det!
Slänger upp en bild!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Vi har hampaströ till vår långhårdig. Fastnar nån enstaka bit ibland.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

#5 Du är inte den enda som är nöjd med det ströt utan tydligen är Karin, Cocopopz jätte nöjd även hon! ;)
// Nathalie
Testar med Alspån som jag har nu då. :) Får väl byta till något annat om det ej fungerar.
Förstår det! Det är ju galet bra!
Måste bara hitta det i stora påsar!

#10 Tror Gerd hittade det på mässan idag så förhoppningsvis kommer det in snart! ;)
// Nathalie
Åh underbart!!