Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1392 ggr
Rebbie
0

LEKER dvärghamstrar med varandra?

Som rubriken säger undrar jag om dvärgisar leker med varann, eller vad gör de tillsammans? Sover bara, eller ens det? Är ingen expert på dem och antar att de i det vilda hjälps åt att försvara varann osv. men hur är det med tama sådana som är i fångenskap och inte behöver skydda sig mot faror på samma sätt som vilda? Vad är det de gör tillsammans? :)

mjuhm
0

Under mina år dom dvärgägare har mina dvärgar ätit, sovit & busat tillsammans. Även småtjaffsat litegrann :).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Magda
0

har endast haft mina små någon dag, men de leker ganska mkt ihop, och äter och sen sover i en gullig liten hög Kyss

goldenhamsters
0

Mina som är lite äldre (1 år och 3 månader) har ju tröttnat lite på varandra, det har ju fått stå ut med samma kompis som även är ens syster i mer än ett år! ;)

Men de gillar att kurra ihop sig tillsammans och putsa sig. För det mesta sover de i samma hus, ibland inte.

De brukar leka i toarullar och i mjölkpaket ocha ndra rör i buren, så får typ aldrig syn på dem.. :P

Men de leker tillsammans med. Gör det mesta tillsammans :) Jag fattar nu att de verkligen är flockdjur. Även om de piper till ibland och småbråkar så är det inget alvarligt.

Mvh Alicia.

Suskiv
0

Våra robbar gör det mesta tillsammans, ser lite kul ut när de springer i hjulet tillsammans.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Rebbie
0

Okej, tack för svaren! :) Undrade lite om det skulle kunna vara så att en guldis får mindre vardagsstimulering/aktivering än ett dvärghamsterpar (eller flock) som kan leka med varandra..