Hamster complete, bra eller anus?
Köpte hamster complete för några dagar sedan, det var på rea och jag tänkte att deras kaninfoder är ju helt ok.
Nu blandar jag det med alla fyra sädesslagen (axa fyrkornsblandning) lite fröer och liite nötter samt lite torrfoder av hög kvalité för katt.
Är det bra eller dåligt? Han får ju färskfoder också, en del levande föda (mjölmask, syrsor) och lite välling ibland. :)
Kan man ge vetegroddsolja till guldhamstrar? Har funderat på att börja blanda lite i färskmaten.
Gah, får man skriva sådär i en rubrik? LOL 

Completen är ju egentligen gjort som ett helfoder så det ska du ju kunna ge utan att ge nånting annat. Personligen tycker jag det är dötråkigt med dessa små pluttar och skulle aldrig i mitt liv ge enbart det(eller kanske möjligtvis till en hamster som behöver banta lite) men tycker det är helt okej att göra som du säger att blanda i annan mat. Men nått som slår mig är egentligen att i och med att du redan ger så bra grundfoder så känns det nästan slöseri med pengar att lägga på completen. Hamstern får ju redan allt på annat håll som finns i completen så det blir lite tårta på tårta om du förstår hur jag tänker? :)
Tidigare köpte jag completen och blandade i mitt Foder mest för det animaliska proteinet skull men kom sedan på att jag har ju faktiskt två katter som har sitt torrfoder som jag kan sno av och det blir betydligt billigare än att sitta och köpa det där som kostar skjortan.
#1 Såklart man får! Det är för lite anus rubriker på iFokus! ;P haha!
// Nathalie
#2 ah, mocchinobäjibi där är du… Nä det går ju inte att ge enbart torrfoder… de måste ju ha pannkaka en gång i veckan…
hm… anusrubriker…
#1 Klart man får! :D
#2 Ja, det är ju faktiskt sant att det är ganska onödigt, var mest ett "WOHONUHARJAGPENGARIGEN"-inköp… X) Skulle inte heller ge bara sådant, det känns på tok för tråkigt.
#2 HAHAHAHHA för lite anusrubriker… Du gjorde min kväll! ;P..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Våra hamstrar äter inte complete. Jag blandar just nu hamstercomplete med hamster nature. Men det som blir kvar i matskålarna är just completen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D