Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1720 ggr
mocchino
0

Äntligen bebisar! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här räknar man fort men fel! ;) Hade räknat med att Magnolia skulle föda sina bebisar imorgon men nu när jag skulle lägga in lite mera toapapper till henne så låg där redan 6st små rosa hubbabubba i hennes bo! :D Men hon såg fortfarande rund ut så eventuellt finns det fler i magen på henne, själv tycker jag dock att det räcker med 6st! ;)

Mamma till kullen är Magnolia, choklad skp/vit kh rex

Pappa till kullen är Addicted to Yellow, bö gul bandad kh satin

Ska bli riktigt spännande att se vad dessa två producerar för roliga ungar! ;) Nu håller vi bara tummarna att allt ska gå som det ska! :)

Bild från dejten. Tyvärr suddig men det är allt ni får just nu! ;P Haha!

// Nathalie

mocchino
0

Ja Magnolia bor vanligtvis i gallerbur men hennes nos ser inte riktigt så naken ut som den gör på bilden! :P Det ser alltså värre ut på bilden än vad det gör i verkligheten! :)

// Nathalie

AnnaCDSG
0

Grattis till bebbarna! Skrattande

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon rex bakåt i stamtavlan?Oskyldig

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

goldenhamsters
0

Nej gud vad kul! Visst var det flera år sedan du hade en guldhamsterkull? Glad Vilken fin kombination, kan nog dyka upp superfina färger i den kombinationen Skrattande.

Mvh Alicia.

Roxie
0

Grattis! :D

// Sofia

kaizoR
0

Vad kul ! Spännande blandning också Flört

Odette
0

Underbar kombination om jag får säga vad jag tycker, finns det något vackrare än choklad skp… ! Oj vad jag kommer att dregla över de små liven *hua mig*
Stort Grattis till en fin kull, hoppas alla klarar sig å att dom blir stora å tjocka ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

mocchino
0

#3 Mamman är rex men hur det ser ut bakom pappan vet jag faktiskt inte riktigt så det blir en överraskning! ;)

#4 April 2010 var min senaste kull. :P Så det är alldeles för länge sedan! ;)

Tackar! :D Nu är bara den jobbiga väntan innan färger och sånt visar sig! ;P Men på tjejfronten blir 50% gula och 50% skp. På killfronten blir 50% gula och 50% icke gula. :) Alla ungar blir rostbaserade. :)

// Nathalie

UlrikaD
0

Lilla söta Magnolia stumpan!!Kyss

Grattis!!

Jag skulle nog vara intresserad av att köpa tillbaka ett barnbarn om det blir något intressant i kullen. Saknar min lilla rex-skrutta ju.

Amun-Ra
0

Vad är det för stam bakom föräldrarna? Vet du var addicted to Yellow kommer ifrån? Lite nyfiken bara…ifall och om jag ev skulle ta en hona eller hane från denna kull. Men först måste jag veta lite om stammen så jag inte får alltför nära besläktade kh hamstrar.Tungan ute

UlrikaD
0

#10 Magnolia är syster till Sycamore.

Amun-Ra
0

#11 Ajdå, jag var lite rädd för det! Synd,må jag säga! Då kan jag nog inte satsa på denna kull…Rynkar på näsan

mocchino
0

#9 Hoppas det blir en liten mini Magnolia till dig! ;)

#10 Precis som Ulrika säger så är dom ju syskon. Men du kan ju ta en hona som du sen parar med Baldur där du sen väljer en hane och parar med nån annan hona där du sen.. Ja du fattar! ;D Hehe!

Gav Magnolia lite makaroner och kollade lite snabbt och fick det till ca 10-11st men ville inte gräva för mycket utan kollade lite snabbt så det kan vara fler eller att jag råkade dubbelräkna nån. :) Men mer än 10 ungar har jag aldrig haft så tror inte det är mer än max 10! ;P Alla levde iaf! :) Magnolia verkar vara en duktig liten mamma! :)

// Nathalie

Magda
0

grattis :) (jag vill gärna se fler bilder på de vackra föräldrarna Kyss)

mocchino
0

Här kommer en bild på pappan. :)

Finbild på Magnolia har jag tyvärr inte. Skäms Bara dåliga mobil bilder. Ska försöka fixa in i datorn. :)

// Nathalie

Magda
0

#15 oj så fin!Kyss

AnnaCDSG
0

#15 Så fin färg! Kyss

UlrikaD
0

Pappan är superfin. Går bra med en pappa-kopia också.Skrattande

Carjos
0

Grattis!!

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

mocchino
0

#16, #17 & #18 Jag håller helt och hållet med! Varför tror ni jag snodde honom från Eva för?! ;D Inte nog med att han har en underbar färg utan han är hur go och underbar som helst också! Så snäll och go! :D

#19 Tack! :D

Magnolia är verkligen duktig på att täcka för ungarna. Men gav henne lite smaskens idag och passade då på att kolla lite och jag fick det till 10 ungar. Alla ser ut att bli brunögda, så ingen rödögding som jag hade hoppats på men jag är glad ändå! ;)

// Nathalie

UlrikaD
0

#20 Lite orättvist att du kan gå och sno bara sådär. Jag skulle nog behöva bo lite närmare.Tungan ute

Hmm, 10 bebisar, då kanske man skulle ha en mamma-kopia och en pappa-kopia och en med lite av varje..och en av varje kön också.Skrattande

Så ok, har de fått päls ännu? Och öppnat ögonen? Kom igen nu!Flört

mocchino
0

#21 Vadå hon skulle ju skära ner och då sa jag att dessa två vill jag ha för dom måste få ungar tillsammans! Men nej dom fick aldrig ungar ihop! ;P Haha! Och nu är Dina pensionär så hon får inga mera ungar. :P Men Zigge ska minsann få lite ungar! ;)

Jag funderar på att hjälpa dom lite på traven och klippa av lite hår från hundarna och klistra på och sen kan man väl klistra på såna där panduro hobby ögon som rullar runt som man pysslar med?! Funkar inte det?! ;P

// Nathalie

UlrikaD
0

#22 Undrar vad Magnolia tycker om du klipper och klistrar lite..

mocchino
0

#23 Äsch jag köpte äggfoder, papegojblandning och torkade brännässlor till henne idag så hon ska vara tyst! Haha! ;P

// Nathalie

UlrikaD
0

#24 Låt maten tyst mun, liksom:)

Tazzar
0

Grattis till kullen, intressant kombo! Glad

mocchino
0

#25 Ja men eller hur! Hon ska vara glad att hon får mat! Haha! Nej då jag är så stolt över "mitt" lilla miffo! Man märker att hon fortfarande har massa energi i kroppen och vill egentligen bara springa runt i buren och gräva och grejja men istället ligger hon för det mesta hos sina ungar! :)

Fast trots allt hennes energi så ligger hon i lä om man jämför med Krusbär! Haha! ;D Så henne ska det också bli kul att följa när hon får bebisar! :) Bara det att se om hon lugnar ner sig eller om hon fortsätter att ränna runt i buren som en duracell kanin! ;P

Är det inte lite kul hur stolt man blir över de små djuren för att dom gör det som dom typ är födda till att göra! ;P Haha! Men endå! Jag är fjantigt stolt! Haha! :D

// Nathalie

UlrikaD
0

#27 Kanske får skriva till det på min hemsida. "Uppfödare av duracell-hamstrar".

mocchino
0

#28 Haha! Loranga är Hybrid så hon är inte 100% duracell utan det kommer och går men för det mesta är hon lugn. Pawnee är lugn för det mesta. :) Även Toniiiii (sobel rex killen) är lugn som en filbunke! ;)

Så duracell hamstrar och duracell hybrider?! ;P hahahaha!

// Nathalie

UlrikaD
0

Hur går det med bebisarna?Skrattande

mocchino
0

#30 Det går så bra så bra! Dom har precis nu på stunden nästan börjat öppna ögonen! Kyss Magnolia är en såå duktig liten mamma! :D

Är fortfarande osäker på vissa färger men de jag är rätt så säkra på är:

Rost skp/vit rex hona (helt band)

**Bö gul hona (störst i kullen)
**

Choklad bandad rex hane

Bö gul bandad rex hane

Choklad skp/vit rex hona

Sen är fem jag är osäker på:

Bandad rex hane

Bandad rex hane

Bandad satin hona

Bandad satin hona

**Bandad rex hona
**

Dessa är nog antingen chocolate yellow eller bö gula. Flickorna kan eventuellt vara rost skp med mycket fläckar! Är för tidigt för mig att säga! :) Nån som vet om det är okej att ta med dessa till utställningen den 30:de? Då är dom 3,5v gamla. Självklart inte för att sälja utan för att få hjälp med färgerna!

Men inte dåligt med 7 rex och 2 satin. Synd bara att det inte var någon satin rex som jag faktiskt hade lagt in beställning på! Tror Magnolia hör dåligt! ;P Haha!

Har två solklara favoriter! I början var det bara en men sen så när jag kollade på dom för några dagar sedan så vart jag ju självklart kär i en till! Så som det ser ut nu så kommer nog två stycken att stanna.. Nån som kan gissa vilka?! ;P

Men ser du Ulrika: Det kom en mini Magnolia till dig! ;P

// Nathalie

UlrikaD
0

Jag vill ha flera stycken!Skrattande

Du vill behålla rost skp/vit honan och gul bandad rex hane?!

mocchino
0

#32 Ett rätt av två! ;P

Det roliga är att den jag kärat ner mig i först av alla är den som varit störst hela tiden och det är den som varken är satin eller rex! Haha! Så typiskt! ;P Så bö gula tösan är min lilla bebis! ;P Och sen självklart lilla rost skp/vit rex tösan som får mig att tänka på min Madigan som var rost umb satin rex bandad med helt band! Mitt lilla kinderägg! Kyss

Fast choklad hanen sticker ju ut lite också som ensam mörking i kullen för choklad skp tösan har rätt mycket fläckar i ansiktet så hon är ju inte lika mörk som honom. :)

Ska se om jag kan få till några bilder imorgon medans William sover middag för annars är han där och vill pilla han också och det är inte så jätte bra om vi säger så! ;P

// Nathalie

UlrikaD
0

Den gula var min andra gissning.Skrattande

Jag tar en påse "gult och bandat" tack!

mocchino
0

#34 Ja en sån påse ska jag ha fast på hamstrar utan påsar! ;D Haha! Eller ja kindpåsar får dom ha men inga mellan benen! :O haha!

// Nathalie

mocchino
0

Har inte fått fram stora kameran än men här kommer en dålig mobilbild. Bättre än inget kanske?! ;P

Bilden är nån dag gammal.

// Nathalie

mocchino
0

Min lilla rost skp tös! :)

// Nathalie

mocchino
0

Efter dagens titt ser det faktiskt ut som att ett par av rexarna faktiskt visst blir satin! Typ alla de som jag hade frågetecken på ser ut att glänsa lite extra! ;)

Så det finns nog en liten mini Zigge i kullen! ;) Dvs en bö gul bandad satin fast med rex också! ;)

// Nathalie

AnnaCDSG
0

#37 Men aw, så bedårande! Kyss Kul att det blev några rex satin också!

UlrikaD
0

Men jisses vad söta!Kyss

En pappa-kopia är ju verkligen inte fel. Men nu behöver jag ju nåt utan rex för jag har två kh honor som båda är rex. Men jag vill gärna ha satin till den ena, den andra är redan satin/rex.

Hör du vilka krav jag har!Tungan ute

Hamsteravel är som ett enda stort gigantiskt pussel för att få ihop allt ju.Skrattande

Odette
0

Åååh vad avis jag blir på denna kull…. !!! Vill också ha såna godingar Skrikandes

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

En av varje helt klart.

Magda
0

en sån.. å en sån… å en sån…. sen så måste jag faktiskt ha en sån med Förvånad varför ska alla ha så plågsamt söta bebisar för?? sluta med det Flört