Dessa djuraffärer :@
Hej.
Inte för så länge sedan var jag i globens djuraffär. Jag kollade in hamstrarnas avdelning. De hade vadd att boa med och de rekomenderade och sa att man måste köpa det till sin hamster. Och gången föredetta sa hon att vadden är ofarlig medan toapapper är osmältningsbar och kan fastna lätt i kinderna. Och de säljer undulater till folk med aldeles för små burar och säger att så länge de får vara ute så spelar det ingen roll. Och att man ska börja med en undulat och sedan se om man vill ha en till. Och kaninerna och marsvinen bor allihop tillsammans. När min kompis skulle köpa två marsvin fick hon en tjej och en kille fast djuraffärens personal sa att det var två tjejer. Och när de fick ungar vägrade de att ta emot dem :O
Och på hemsidan står det att hamstrar måste ha tillgång till kalkstenar och saltstenar och en hel del fel. Jag vågar inte säga åt dem att de har hur mkt fel som helst för ena butiksägaren är inte den trevligaste… Så kan man inte typ stå med fokus webbadress så att folk med djur kan bli medlemma här och läsa vad som verkligen är rätt eller ska man liksom bara blunda och strunta i hur vissa djur blir vanskötta (stavning) pga djuraffären.
Förlåt att jag gick in på lite andra djurarten är hamstrar men jag behövde skriva av mig lite…
Vad tycker ni att man ska göra? Kan någon som är vuxen som bor i sth gå dit och prata med dem?

Jag jobbar i djuraffär och angående iFokus så brukar jag faktiskt rekommendera de olika kanin, marsvin, råttor och även hamster iFokus till de som kommer in och frågar lite frågor om dittan och dattan!
Självklart svarar jag ju själv först och främst i den mån jag kan, och sen frågar jag även chefen som har över 25års erfarenhet av uppfödning av diverse djur.
Men sen efter det så brukar jag rekommendera folk att bli medlemmar på diverse iFokus sidor just för att där kan dom sedan blir vidare slussade till rätt förening plus att de flesta iFokus sidor finns det rätt mycket vettigt folk och duktiga uppfödare med mera som faktiskt kan som sagt slussa vidare om det behövs! :)
// Nathalie