Bilder på min lilla "olyckskull"
Min son ville ha hamster och jag köpte därför två Ryska Vintervita Dvärgar i augusti. Uppfödaren sa att det va två killar. Men tji fick vi för plötsligt fick vi 6 bebbar! Mandarinen Blixten va alltså en tjej.
3 Mandariner och 3 Sapphire fick vi men tyvärr miste vi en Sapphire. Varför den dog vet jag inte. Eftersom kullen inte var väntad hade vi huset kvar i buren och där födde mamman så klart sina ungar. Så vi har inte kunnat ha så bra uppsikt över dom. Jag har sett dom två gånger och då såg alla friska och jämnstora ut. Men för två dagar sen hittade jag den lilla bebben död. :-S
Idag är ungarna så stora att vi för första gången tog ut Blixten och på allvar började bekanta oss med dom. De har öppnat ögonen och de kommer ut för att äta god mat så vi har sett dom en del de senaste dagarna men det va ändå roligt att få se o känna dom riktigt. De är helt bedårande! En liten snabb titt och jag tror att Mandarinerna är killar o båda Sapphire är honor. En hona kommer vi behålla själva som sällskap till mamma eftersom pappa kommer få flytta hem till uppfödaren igen.
Ungarna är så små o jag ville inte hålla på för mycket med dom så det kan hända att könsfördelningen blir annorlunda när jag kan titta lite nogare :)
Jag tog nu ut huset o la in mer papper och en toarulle istället. Blir nog lätt annars att de mest är i huset. Vill att man ska kunna se dom och att dom ska se oss så de hinner bli trygga med människor innan de flyttar.
Gud så söta :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såå söta! Himla gulliga när dom är sådär små :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja de är supersöta! Har aldrig haft förmånen att få se så små hamsterbebisar innan så jag kan inte se mig mätt på de små liven ^^
Vilka bedårande små skruttar och färgerna är det inga fel på heller.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Nä det är roligt att det blev Mandarin o Sapphire tycker jag. Kunde blivit agouti också om jag förstått det rätt. :)

Ja tack jag tar gärna en mandarin.. 

// Nathalie
Haha det får du väl ;) Ska kolla kön ordentligt om du menar allvar :D
Nejmeeeeen så sött åhåhhhhh. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ville inte Mr Jingles ha en kompis sa du? ;) Synd du bor så långt borta bara hehe.
#14 Jo, och mandarin är den färg jag fastnat för allra mest av alla dvärgfärger, det är ju som sagt synd att du bor sååå långt bort… du har möjligtvis inte vägarna förbi Jönköping om sisådär.. 2-3 veckor? ;) Haha!
Jag gillar också mandarin bäst även om Sapphire också är fin. Bor du i Jönköping? 
#16 Ja absolut!
Näe, bor uppe i Hälsingland, men har pojkvän som bor i Jönköping och han ska hit om några veckor.. det är ju långt ifrån dig, men närmare i alla fall.. 
Ahaa. Jag har inte körkort så det är nog ingen risk att jag ska upp dit. Det är en bit men ändå inte jätte långt. Sitter o funderar på om jag känner någon som ska uppåt vid den tiden. Fast du kanske vill att Mr Jingles ska få sällskap nu så fort som möjligt? Finns väl något forum här som hjälper till att frakta djur när de ändå är ute o kör. Minns inte vad det heter dock.
#18 Ah okej, tja om du får nys om någon som ska dit upp så är jag i alla fall intresserad sålänge det är ganska nära Robins avfärdsdatum!
Djurtransport iFokus är det, jag skulle kunna kika där i alla fall. Det är ingen brådska för mig att hitta kompis, eller jo såklart för hans skull, men jag hittar hellre en fin, frisk och bra hamster än första bästa. Vill gärna undvika så gott det går att köpa ännu en Djuraffärshamster, men ja, skulle det bli akut så är det absolut bäst.
Finns tyvärr inga uppfödare här i närheten som föder upp dvärgar. 
Ja men håll ögonen öppna så gör jag detsamma så får vi se om det går att lösa. Har en del intressenter men ingen har bestämt sig riktigt o tingat än. :)
Okej! Ska absolut kika runt, så får vi se hur det blir sedan. :) Jäääättefina ungar, kan inte sluta kolla på dem. 

#12 Ja om jag kan hitta transport till uppsala skulle jag gärna ta mig en liten mandarin! Kön spelar ingen större roll då jag just nu sitter med både ensamma honor och hanar just nu. :P
// Nathalie
Hör av er om ni hittar transport bara :)
#22, hittar du transport till Uppsala så vill jag gärna sam-transportera med dig.
Det är ju ganska lätt för mig att hitta transport därifrån i alla fall!
NEJ VAD GULLIGA ! :D. Jag dog nyss… 
/ Miranda
NAAAAAWW <3
/ Miranda

/ Miranda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
SUUPPERSÖTA! Vilken sötchock jag fick nyss :D
Mvh Alicia.
Nawww, Gud så sööta! :)
//Anna :)
Åh! Helt underbara! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Ja jag hade velat behålla dom alla om jag kunnat 
#44 Skulle du kunna ta enskilda bilder på mandarinerna?
..
Ja det kan jag göra imorgon. :) Men jag lovar dig… De är LIKA. Iallafall i mina amatörögon. Om du ser skillnad på dom o om du skulle tinga någon så får jag märka dom på nåt sätt. Går det att märka hamstrar? Vet att man gör det med kattungar o hundvalpar :P
#46 Märka hamstrar är nog ingenting man gör ^^.
Men man lär sig att se skillnad på dem tillslut :).
Ok. Har verkligen försökt. Men ska se om du ser skillnad på dom på bild imorgon :) Finns märkpennor, en del märker med en liten klutt nagellack i nacken på kattungar osv.