Ensam liten bebbe!
Idag har det födds en ensam liten bebis här hemma! :)
Mamma till lillsnutten är Pawnee, nf bandad och pappa är Mapilamis Jupiter, sobel satin. Båda lh.
Trodde inte att det låg några ungar i magen på Pawnee då hon knappt ens har haft bebisbulor men igår tog jag upp henne och såg att hon hade väldigt synliga tuttar så tänkte att hon borde ju vara dräktig men samtidigt så brunstade hon så hon gjorde mig riktigt förvirrad den lilla damen!
Men nu när jag kollade så låg det en liten ensam bebis i hennes bo! Hoppas bara att den klarar sig nu så att hon får ha den kvar! :)
// Nathalie

Men åh, en enda liten…
Oj, stackars liten som inga syskon fick att leka med! Skulle du bo närmare skulle hon få komma leka med Dollys ungar när hon/ han skulle vara gammal nog att klara sig utan mamma…
Men grattis till bebisen i allafall.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

#2 Jag har ju Magnolias ungar som är 6 dagar äldre så h*n får leka med dom när h*n är gammal nog! ;)
Pawnee är jätte duktig med lillsnutten iaf. :) Hon ligger där hela tiden och tar hand om den. :) Jätte duktig tanta! ;)
Både Magnolia och Pawnee har hela tiden haft sitt bo i ett speciellt hörn i sina burar men dagen innan dom födde så byggde dom ett nytt bo i andra sidan av buren. Skummis! Kan inte minnas att någon av mina andra honor gjort så!? ;P Haha!
Det var lite därför jag vart lite misstänksam mot Pawnee imorse när hon helt plötsligt bytt hörn men imorse hade inte lillskrutt kommit än!
Haha! Om den överlever lär den säkert få heta Lillskrutt! haha!
// Nathalie
Haha så gjorde Chika också.
Hon hade i ena hörnet och sedan en vecka innan bytta hon hörn
för att i sista sekund byta igen! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Aw, lillskrutt! Ska bli kul att se vad det blir för nåt :)
// Sofia

Lillbebben lever fortfarande och ser ut att bli svart bandad med väldigt smalt band. Helt fel färg för mig men när det bara blev en lär det ju svårt att inte behålla den. :P Pawnee är jätte duktig med lillen iaf! :) bra träning inför nästa kull som jag hoppas blir lite fler utav! Haha! ;D
// Nathalie

Den bandade generationen fortsätter….

Nähäpp nångång under dagen har Pawnee ätit upp den lilla pluttingen. Tråkigt! :( Men men nu får hon väl vänta nån månad så får hon ge sig på och testa det igen, forhppningsvis går det bättre då! :)
// Nathalie
Det var tråkigt att höra! Kanske lillskrutten var sjuk och som mamman bara viste av ren moderinstingt så hon bestämde sig att göra slut på bebins lidande! Sådant händer tyvärr! Men tråkigt är det alltid när sådant händer…

#10 Eller så gillade hon inte att jag tog upp och kollade på den. ;P (gnossade dock in mig rejält i det skitiga ströt innan!) Har aldrig haft problem med nån hona innan men nångång ska väl vara den första?! ;P Men den fick ju leva ett helt dygn efter det men jag tror ändå att det var mitt eget fel faktiskt för han såg helt okej ut!
Så tji får man när man börjar pilla för tidigt! :P Men visste ju om risken redan innan men som sagt har jag aldrig haft problem med några av mina tidigare honor men då ska jag skriva upp det till Pawnees nästa kull så att jag inte gör samma misstag igen! :)
// Nathalie
#11 Småpilla på dem när de är en vecka är ok,för att kolla kön och så! Men mamma hamster skulle nog inte gilla att jag pillade på dem alltför intensivt och för mycket! Så det är väl bäst att låta pilla alltför intensivt och för mycket när de är under 2 veckor…

Men Pawnee då…