Akvarium för Guldhamster
HEJ! Jag vet att det är många här som har akvarium för deras guldhamstrar och jag funderar på att fixa en för min nya creme lh som jag kommer få under november.
Fast nu är jag inte någon expert på akvarium, dessutom vet jag inte vilket mått som är "minimum". Mina dunburar är cirka 47-55x30x37 cm.
Hade tänkt att köpa ett akvarium vid cirka 60-65 cm brett.
Frågor:
1. Hur har ni i erat akvarium? Kan ni lägga upp några bilder så att man kan få inspiration?
2. Hur sätter man fast vattenflaskan? Eller använder ni skål då?
3. Vilka mått har ni?
Bilder på era akvarium är ett otroligt plus om ni har! :)
Hjälp vore stort om jag kunde få :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan få köpa mitt om du vill

Det är 250 L, har jag för mig. Jag tycker det finns många fördelar med det, det blir som en del av inredningen. Har ingen bild, men jag har typ lite kartonger och träsaker och sånt…
Jag hade satt fast vattenflaskan med kardborreband (en på glaset och en på flaskan), men jag blev tvungen att byta flaska, så nu hänger den i ett snöre i mitten av buren.
Det enda som är lite negativt med det är att hamstern kanske gnager i hörnen… Inte på glaset, utan på det där som tätar i hörnen.
Aha! Tack för ditt råd:)
Hur mycket säljer du det för? Vill inte ha ett för stort akvarium…250L låter otroligt stort….
Kan jag få en bild på den? Och bor du i GBG:)?
Är detta ett bra mått på ett akvarium för en guldhamster?
Längd: 60cm, Höjd: 31 cm, Bredd: 30cm
Har någon andra tips och bilder på hur man kan fästa vattenflaskan i ett akvarium? Andra tips än vad Sniff hade :)
Jag bor i Umeå, så det blir nog lite svårt…
Man kan fixa en ställning på något sätt, vet några som har fixat det på ett smart sätt, men det kan nog bli rätt krångligt. Kardborreband tycker jag är bäst! Jättelätt att ta loss och sätta tillbaka
hm….går det att fixa en bild?
En bild säger tusen ord! Lättare att förstå :p
Kardborreband kan man köpa där man köper tyg och sånna saker. Det är klister på baksidan, så det är bara att klistra på på flaskan och glaset. Man kan själv klippa till rätt längd.
Gjorde en liten bild i paint
Hoppas du fattar vad jag menar
Jahaaa! Men håller det då? Hur länge? :)
#9 Väldigt länge tror jag. Kommer inte ihåg hur länge jag hade så, men det funkade hur bra som helst. Det går jättelätt att sätta fast och ta loss och så
Låter jättebra och smidigt! Tack Sniff!
Finns annars glasflaskor som funkar super till att ha i ett akvarie, finns bilder här på sidan nånstans..
Jag har sånna flaskor med en ögla i botten i alla mina akvrium. Super smidigt!
De finns på de flesta djuraffärer.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com