Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 2740 ggr
Odette
0

Paradisgårdens Åkerviol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lägger in några bilder här på en av mina nya familjemedlemmar, vackra Åkerviol! Hinner inte sitta så mycket vid datorn nu för tiden & hänger mest på SHF's forum..

Men denna tös måste jag bara dela med mig av! Kyss

(Hon är svart sköldpadd/vit, rex korthår)

Sötan!!

Tycker hon är så himla fin.. kan inte titta mig less på henne. Det går bara inte Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Amun-Ra
0

Ja, jag vet att BamBams tjejer är läckra! Hennes syster Åtrå vikar och hälsar så glatt åt sin syster att hon snart ska bli moster!Flört

Hon är väldigt bra skp tecknad!Skrattande

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

goldenhamsters
0

Ojojoj, vilken läckerbit! Skrattande 

Ser ut ut som om hon hjälpt till att måla en lekstuga, så mycket roliga olika färger och rex på det, superfint! Skrattande

Mvh Alicia.

[nadvard]
0

Åh så jäkla fin hon är!! UnderbarKyss

Trollhassel
0

Wow! Underbar färg!!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lojs
0

Hon är verkligen skithäftig!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tinwe
0

Så himla fin hamster! Gillar verkligen skp-fläcken i hennes ansikte, ser ju ut som en bläs! Oskyldig Och sen vitt på allt detta.. mums! Superfin tjej Kyss

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Linda3046
0

Hon har ju så fin teckning! Och så kh och rex på det! Kyss Hoppas hon ger lika fint tecknade ungar, om du nu ska ta kull på henne Skrattande

Miilla
0

Jisses det var mig en söt sköldpaddstjej, vilken underbar teckning hon har Glad

mocchino
0

Gud så fin!! KyssKyssKyss

// Nathalie

Odette
0

Ja hon har nog varit och rullat sig i målarfärg någonstans, tur i oturen att det inte var grön & rosa färg haha, det hade visserligen sett rätt tufft ut Flört

Ser bilderna konstiga ut på era skärmar ? Det gör dom här, blää va avlånga dom vart Skrikandes

_

goldenhamsters
0

För mig ser bilderna bra ut. Förutom den fjärde bilden, den blev lite avlång. Men det blir så när man kopierar en bild som är för stor och klistrar in här på iFokus, då minskas dem bara på bredden och inte höjden.

Mvh Alicia.

Odette
0

Lite nya bilder på henne, nu ska de inte bli konstiga i inlägget iaf..

_

Odette
0

Nom nom :)

_

Odette
0

.

_

Odette
0

Hon är bara så galet vacker!

_

Odette
0

Älskar hennes bruna bläs och de fina fläckarna, tänk om man ändå kunde få ungar efter henne… jag försöker och försöker men det verkar gå sisådär. Får hoppas jag hinner få en kull innan hon blir för gammal, hade varit så kul!!

_

goldenhamsters
0

Hon är så jäkla läcker! Superfin tjej verkligen! Hoppas du hinner få din kull på henne, skulle bli kul med små "mini" Åkervioler Glad

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Hon har sån himla urläcker teckning!!!

Henne skulle jag velat sno till min b/y hane Mango.Skrattande

Amun-Ra
0

Hoppas Åkerviol är en liten ängel,jämfort med hennes demon syrra. Ok Åkerviol syster är inte elak så länge hon är ute ur buren och i famnen. Men fy fara vilken hemsk demon hon är i buren! När hon är i buren förändras hon totalt från att ha varit en liten ängla hamster till en kallblodig mörderska till demon,som flyger blodtörstigt på ovälkomna gäster,även min hand. Så när man skall ge henne mat så får man ta till strategi,för annars går det inte…handen skulle vara nerblödad annars….Rynkar på näsan

Odette
0

#19 näe? är hon verkligen så i buren? Har du någon teori om varför hon beter sig så illa?? Åkerviol är inte alls så hemsk, hon är super social och vill alltid komma ut. Springer efter handen och vill bli upplockad, men som jag skrev på SHF's forum så hackar hon alltid tänder när man ska ta upp henne/håller i henne.
Hon har aldrig bitit men det är obehagligt när hon gör så :/
Vet inte om det bara är en gammal vana eller nåt hon fått för sig, men så länge hon inte nafsar eller liknande så har jag överseende med det..

Hon är väldigt framåt och nyfiken för övrigt så hon är ju ändå så att hon vill vara med en :)

_

Magda
0

ååå så vacker! Kyss

Amun-Ra
0

#20 Ja,tyvärr är hon en lite demon när hon är i buren. När hon kommer ut ur buren sätter hon på sin gloria. Låten she´s a devil in disquise är gjord åt henne. För det kan man verkligen kalla det till.

Jag vet faktist inte hon var inte sådan när hon var liten. Men en månad började jag lägga märke till lite störande beteende…Hon började komma rusande mot ens hand redan då. Så jag tänkte att hon bara kanske var hungrig…Senare började hon attakera fingrarna om man råkade ha dem vid gallret när man skulle lyfta buren…inte all kul och till sisst började hon koma rusande mot handen får att mörda den, då var 3 och en halv månad gammal. Hoppades dock att det bara var något övergående men icke sa nicke. När hon väl är ute så är hon hur gullig och rar…hon hackar inga tänder utan då njuter hon av kelet bara..

Jag kan faktist inte säga varför hon är sådan. Men jag kan säga det att hon är sjukligt beroende av att vakta sitt teriorium och tilllåter inga ovälkomna gäster i sitt territorium, hamster som hand, spelar ingen roll för hon mördar dem ändå så de bara blir en blodig fläck…

Ingen av föräldrarna var som henne och uppfödaren blev mäkta förvånad hur hon blev så…Jag har ingen aning vilka gener som spökar i deras stamtavla…men något skumt är det! Jag behandlade henne och gör det ännu som jag behandlar alla mina hamstrar….Ger massvis med kärlek till dem,kelar med dem dagligen och talar alltid ömt till dem när de tittar på mig från buren…Ingen annan hamster är som hon. Hon är den ända hamstern som är och gör så…Obestämd

Odette
0

#22 ja det är ju definitivt något man bör ha i åtanke om man nu avlar vidare på denna linje. Ser man att tendenserna ligger kvar hos avkomman kanske det är bäst att inte avla vidare på dem. Jätte bra att du gjorde mig uppmärksam på det! ^^
För även om Åkerviol är bättre i temperamentet så verkar det ju vara något i linjerna, det är så pass ovanligt att de är så revirbeskyddande.. Jag kommer försöka ta en kull på henne nu och se om det blir ungar, å blir det de så kommer jag att försöka utvärdera deras temperament mer än vanligt. Å verkligen följa upp dem..
Ser man att detta beteende förs vidare till dem så kommer jag att avråda folk från att avla vidare på dem.. MEN. Nu går jag händelserna i förväg ;D
Inte säkert det blir nån kull heller så :p

_

Amun-Ra
0

#23 Jo,inget vidare temperament att avla på det kan jag hålla med om! Tog ju en kull på henne i hopp om att ungarna skulle göra så att denna hemska ovana skulle försvinna…men hon var en urusel mor! Brydde inte det minsta om sina ungar,de fick järna svälta ihjäl hela bunten. Det gick ganska ok om de var  boet,men hamnade utanför boet fick de svälta ihjäl, hon brydde sig inte i att bära tillbaka dem. 3 dagar senare fick hon även mjölkstockning till på köpet! Nä Åkerviols syster var ingen bra mamma alls. Inget att använda i avel…hon fick ju i och för sig 18 ungar,men ändå! En bra hamster mamma skulle ju ha försökt att köta om dem i allafall så gott set skulle gå…

Roxie
0

Sååå fin :D

// Sofia