Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2211 ggr
Theangel87
0

Hur får jag min Dvärghamster tam??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har haft min Dvärghamster i 6v nu o han är inte tam än..

Har försökt med olika godsaker o han kommer fram o tar dem sen springer in i sitt hus. Låter han lukta på min hand, har aldrig jagat honom eller försökt ta tag i honom utan försöker få han att kliva upp självmant i min hand men han luktar bara lite sen springer in i huset.. Nån som har nåt bra tips till mig?? :)

Har haft en Dvärghamster tidigare o han blev tam jätte fort…men alla är ju olika :)

mjuhm
1

Gå in på min fakta sida, klicka på filken skötsel & rulla längst ner.

Du måste ge honom rikligt med tid & inte gå för fort fram. Gör allt i små slowmotion rörelser.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Odette
0

ett tips kan även vara att försöka få honom ur buren utan att plocka upp honom med händerna, tex genom att lyfta upp honom när han är i en toarulle eller liknande.
Så att du får ut honom från buren, bara så han kan springa lite och du får bekanta dig med honom i kortare stunder någon gång per dag.

Men det beror ju på om han är rädd eller om det mest är det att han känner sig trygg i sitt hus.. :)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

mjuhm
0

Sen vill jag bara meddela om att dvärghamstrar ska vara minst 2 & 2.

Theangel87
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för era svar! :) Han är inte lika rädd längre utan han har blivit mera nyfiken.. så de kommer sakta men säkert! :)

Dvärghamstrar funkar inte alltid ihop flera.. Kan ju funka hur bra som helst men också Inte alls..

mjuhm
0

#4 Det vet jag. Men det är lagen :).